Olsztyńscy urzędnicy wydali poradnik tramwajowy

Olsztyńscy urzędnicy wydali poradnik tramwajowy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Aby przypomnieć zasady bezpiecznego poruszania się po mieście, w którym jeżdżą tramwaje, olsztyńscy urzędnicy wydali tramwajowy poradnik. Nowy środek transportu wraca po 50 latach do stolicy Warmii i Mazur, dzięki unijnym dotacjom.

Budowa od podstaw tras tramwajowych, które łączą duże osiedla Olsztyna ze śródmieściem, dworcem kolejowym i studenckim miasteczkiem w Kortowie już się zakończyła. Obecnie trwa podłączanie trakcji, a wkrótce na ulice wyjedzie 15 tramwajów.

Kierujący pojazdami już przeszli szkolenia, ale muszą przed wyjazdem z pasażerami, zapoznać się z trasami. Obecnie urzędnicy miejscy wydali tramwajowy poradnik.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka urzędu miasta w Olsztynie Marta Bartoszewicz niewielu olsztyńskich kierowców ma na co dzień do czynienia z tramwajami w ruchu drogowym. Miasto przygotowało więc poradnik, w którym podpowiada jak jeździć, gdy tramwaj wyjedzie na tory w stolicy regionu - dodała.

Poradnik dostępny jest w wersji elektronicznej, a wkrótce pojawi się także papierowa edycja poradnika.

"Choć w znacznej części torowiska w Olsztynie poprowadzone zostały poza jezdnią, w kilku miejscach trasy tramwajów i aut będą się krzyżować. Są też niespotykane dotychczas w Olsztynie przystanki wiedeńskie, czyli takie, gdy pieszy musi przejść przez jezdnię kierując się na ten wyniesiony przystanek" - podkreśliła Marta Bartoszewicz.

W poradniku obok przypomnienia przepisów kodeksu drogowego są także mapki z rozwiązaniami komunikacyjnymi na konkretnych ulicach, rondach i skrzyżowaniach.

Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Jego wartość według Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju to 497 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie ponad 350 mln zł.

Zbudowane trasy połączą najbardziej odległe dzielnice miasta, Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum miasta oraz dworcem kolejowym i miasteczkiem studenckim i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Od linii głównej w śródmieściu odchodzą dwie krótsze trasy: do kampusu studenckiego w Kortowie i do starówki.

Oprócz linii tramwajowych powstała także zajezdnia dla tramwajów oraz nowa ulica - Obiegowa, która skróciła przejazd do śródmieścia Olsztyna. W ramach tego projektu zakupiono tramwaje, zbudowano buspasy, czyli pasy jezdni przeznaczone wyłącznie dla autobusów miejskich, oraz instalowany jest inteligentny system sterowania ruchem ulicznym, uwzględniający skalę natężenia ruchu w godzinach szczytu. Władze Olsztyna już teraz planują rozbudowę sieci tramwajowej z pieniędzy unijnych w nowej perspektywie 2014-20.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!