Największy kontenerowiec OOCL Japan został ściągnięty z mielizny w Kanale Sueskim i kontynuuje podróż samodzielnie.
Lokalne raporty wskazują, że statek ustawił się prostopadle do toru wodnego. Donoszą też, że inny kontenerowiec płynący za OOCL Japan, Maersk Kimi, w porę ominął zawalidrogę.
Przypomnijmy, że kontenerowce OOCL klasy G obsługują stałe połączenie LL1w pętli: Szanghaj, Nigbo, Xiamen, Yantan, Singapur, Kanał Sueski , Felixstowe, Rotterdam, Gdańsk, z powrotem zawijając do Wilhelmshaven, Felixstowe, itd. Całą podróż statki pokonują planowo w ciągu 77 dni.
OOCL Japan to trzeci z kolei kontenerowiec tego armatora, do których należy światowy rekord pojemności, bowiem każdy zabiera maksymalnie po 21413 TEU.
Każdy ma 399,9 metra długości i pojemność 191 tys. dwt. Wszystkie zostały zbudowane w stoczni Samsung Heavy Industries.
Pierwszym z serii był OOCL Hong Kong, drugim - OOCL Germany. OOCL Japan został oddany został do użytku 1 września jako trzeci z kolei, a 27 września - został ochrzczony czwarty kontenerowiec z tej serii, OOCL United Kingdom.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: OOCL Japan zaliczyło pechowy rejs kontenerowca