PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Opolszczyzna: nowy rozkład jazdy pociągów nadal niepewny

Autor: Gazeta Opolska
27-10-2008 12:08

Obywatelski Komitet Obrony Kolei na Opolszczyźnie zamieścił na swojej stronie internetowej projekt nowego rozkładu jazdy pociągów na Opolszczyźnie.

Otrzymał go z Opolskiego Urzędu Marszałkowskiego po tym, jak zażądał przekazania projektu na mocy ustawy o dostępie do informacji publicznej - pisze "Gazeta Opolska".
- To jest nasza propozycja dla spółki PKP Przewozy Regionalne - mówi nam wicemarszałek Andrzej Kasiura, odpowiedzialny za zbiorowy transport na Opolszczyźnie.

Samorząd województwa bez entuzjazmu podchodzi do tak wczesnego ujawniania projektu rozkładu, choć ten jest dla pasażerów wyraźnie korzystniejszy: Zarząd Województwa zdecydował się na reaktywowanie połączeń na trasie Nysa - Grodków - Brzeg, o co OKOKO zabiegał intensywnie od kilku lat.

Problem tylko w tym, że na razie rozkład jest swego rodzaju listą pobożnych życzeń władz regionu pod adresem przewoźnika. Bo teraz przewoźnik musi wycenić koszt rozkładu i poinformować włodarzy regionu o wysokości deficytu. Czyli - o wysokości dotacji, jakiej oczekuje od samorządu, jeśli ma naprawdę obsługiwać tyle połączeń, ile przewiduje projekt. I tu zaczynają się schody, bo Opolszczyzna nie ma pieniędzy, których życzy sobie spółka PKP Przewozy Regionalne.

- W tym roku dołożyliśmy do przewozów 26 milionów złotych - wyjaśnia Kasiura. - Na 2009 rok przewoźnik zażyczył sobie aż 40 milionów złotych.

Robert Wyszyński z OKOKO nie ma złudzeń, że ta wywindowana stawka to część rozgrywki między PKP a samorządami, które - w myśl rządowych planów - już w grudniu miałyby wziąć na siebie odpowiedzialność za przewozy regionalne. Plan jest taki, że wszystkie regiony obejmą udziały w nowej “usamorządowionej” spółce. Problem w tym, że nie wiadomo, kto ma jej dać 7 miliardów złotych na wymianę taboru. Co więcej, PKP chce wyjąć z tej spółki najbardziej rentowne połączenia międzyregionalne.

- Nie godzimy się na te propozycje, negocjacje trwają - mówi Kasiura.

Wyszyński, aktywny uczestnik debaty na stronie OKOKO, raz za razem powraca do innego pomysłu. Już od trzech lat namawia władze regionu, by zerwały umowę z PKP i po prostu ogłosiły przetarg, który wyłoni innego prywatnego przewoźnika.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 566 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

784 838 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP