Dziś planowane jest zakończenie montażu dwóch ostatnich przęseł mostu kolejowego nad Wartą w Starołęce, co oznacza, że zaczął się ostatni etap prac.
Dwa elementy ważące łącznie 105 ton, zostaną podniesione w dwóch etapach specjalnym dźwigiem, przystosowanym do tak dużego obciążenia. Osadzenie ich będzie ukoronowaniem konstrukcji ważącej ponad 780 ton.
W operację zaangażowanych będzie łącznie blisko 40 osób. Ułożenie nowej konstrukcji otworzy drogę kolejarzom do montażu nowych torów i sieci trakcyjnej. Ten etap prac zakończy się w listopadzie.
Inwestycja, warta 17 milionów złotych, usprawni ruch pociągów na linii między Poznaniem a Kluczborkiem.
W kolejnym etapie wyremontowana zostanie druga część mostu. Realizację tego przedsięwzięcia zaplanowano w 2016 r.
Remont mostu kolejowego w Starołęce jest częścią dużego projektu modernizacyjnego na trasie kolejowej Kluczbork – Poznań. Dotychczas zrewitalizowano ponad 125 km torów, 14 peronów, ponad 50 rozjazdów i około 100 przejazdów kolejowo – drogowych.
Za dwa lata pociągi na trasie Kluczbork – Poznań będą mogły jechać z prędkością 120 km/h.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ostatni etap remontu pierwszej części mostu kolejowego w Starołęce