XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

OT Logistics buduje przewagę konkurencyjną w obsłudze towarów agro

OT Logistics buduje przewagę konkurencyjną w obsłudze towarów agro
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zarząd OT Logistics doszedł do wniosku, że w polskich portach brakuje warunków do składowania i możliwości sprawnej obsługi dużych partii towarów agro luzem - zbóż i pasz. Dlatego konsekwentnie realizuje plany inwestycyjne i chce zdobyć pozycję numer 1 w segmencie przeładunków agro na rynku południowego Bałtyku.

- Proces ten rozpoczęliśmy od naszego terminala w porcie w Gdyni - mówi Karol Bowżyk, dyrektor Dywizji Portowej OT Logistics. - Jeszcze 7 lat temu towary agro nie były tam obsługiwane, a w ub. roku przeładowaliśmy ich 1,4 mln ton.

W Gdyni OT Logistics nadal powiększa powierzchnie składowe. W kwietniu oddała do użytku nowy magazyn o pojemności 14 tys. ton.

Równolegle spółka buduje w porcie w Świnoujściu elewator, o zdolności przeładunkowej 18 tys. ton, przystosowany do ciągów technologicznych i systemu ważenia. Za dwa lata połączy go z Nabrzeżem Chemików, co zwiększy zdolność przeładunkową tamtego terminala agro do 2 mln ton rocznie.

- Perełką w koronie będzie jednak nasza nowa inwestycja, terminal w Porcie Północnym w Gdańsku - podkreśla Bowżyk.


Prace nad tą inwestycję rozpoczęto, spółka jest na etapie opracowywania projektu i czeka na decyzje środowiskowe. Według planów, zakończy tę inwestycję w ciągu 2 lat.

Nowy terminal agro będzie miał zdolność przeładunkową 4 mln ton (po I etapie inwestycji). Co istotne, dziennie będzie w stanie obsłużyć 30 tys. ton pasz i zbóż. Umiejscowienie terminala w Porcie Północnym z dostępem do głębokich basenów zapewni możliwość zawijania największych statków, jakie mogą wpływać na Morze Bałtyckie (ponad 130 tys. dwt).

- W ten sposób  chcemy zbudować naszą przewagę konkurencyjną w rejonie Bałtyku - dodaje dyrektor Bowżyk.

Był on jednym z panelistów debaty Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach zatytułowanej „Polskie porty na globalnym rynku i w systemie europejskich korytarzy transportowych”.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: OT Logistics buduje przewagę konkurencyjną w obsłudze towarów agro

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!