Zarząd OT Logistics doszedł do wniosku, że w polskich portach brakuje warunków do składowania i możliwości sprawnej obsługi dużych partii towarów agro luzem - zbóż i pasz. Dlatego konsekwentnie realizuje plany inwestycyjne i chce zdobyć pozycję numer 1 w segmencie przeładunków agro na rynku południowego Bałtyku.
W Gdyni OT Logistics nadal powiększa powierzchnie składowe. W kwietniu oddała do użytku nowy magazyn o pojemności 14 tys. ton.
Równolegle spółka buduje w porcie w Świnoujściu elewator, o zdolności przeładunkowej 18 tys. ton, przystosowany do ciągów technologicznych i systemu ważenia. Za dwa lata połączy go z Nabrzeżem Chemików, co zwiększy zdolność przeładunkową tamtego terminala agro do 2 mln ton rocznie.
- Perełką w koronie będzie jednak nasza nowa inwestycja, terminal w Porcie Północnym w Gdańsku - podkreśla Bowżyk.
Prace nad tą inwestycję rozpoczęto, spółka jest na etapie opracowywania projektu i czeka na decyzje środowiskowe. Według planów, zakończy tę inwestycję w ciągu 2 lat.
Nowy terminal agro będzie miał zdolność przeładunkową 4 mln ton (po I etapie inwestycji). Co istotne, dziennie będzie w stanie obsłużyć 30 tys. ton pasz i zbóż. Umiejscowienie terminala w Porcie Północnym z dostępem do głębokich basenów zapewni możliwość zawijania największych statków, jakie mogą wpływać na Morze Bałtyckie (ponad 130 tys. dwt).
- W ten sposób chcemy zbudować naszą przewagę konkurencyjną w rejonie Bałtyku - dodaje dyrektor Bowżyk.
Był on jednym z panelistów debaty Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach zatytułowanej „Polskie porty na globalnym rynku i w systemie europejskich korytarzy transportowych”.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: OT Logistics buduje przewagę konkurencyjną w obsłudze towarów agro