PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

OT Logistics: cena za strategię ekspansji

Autor: wnp.pl (PS)
22-09-2017 20:24
OT Logistics: cena za strategię ekspansji

Scalenie korporacyjne przejętych spółek to dodatkowy koszt zakupu. Foto mat. pras.

O blisko 25 proc. większe skonsolidowane przychody, 433 mln zł, uzyskała w I półroczu Grupa Kapitałowa OT Logistics. Mimo to grupa zanotowała mniejszy zysk operacyjny - 7,2 mln zł (w podobnym okresie 2016 r. 12,8 mln zł) oraz stratę netto 4,3 mln zł (rok temu zysk 4,4 mln zł).

  • Do straty grupy w I półroczu przyczyniły się głównie koszty przejęć spółek.
  • W łącznych przychodach rośnie rola przewozów i  usług transportowych.
    • Nadal jest perspektywiczny segment przeładunków w portach towarów agro.
Pozytywny wpływ na większe przychody miała zmiana struktury organizacji, będąca następstwem wcześniejszych akwizycji, informuje zarząd. Skonsolidowane zostały wyniki spółek: Sealand Logistics, C. Hartwig Adria, OT Nieruchomości oraz STK (wraz z podmiotami zależnymi) i Kolei Bałtyckiej.

Ujemny wpływ na wyniki I półrocza miały natomiast: nakłady poniesione na scalenie działalności nowych firm do oferty grupy, włączenia ich w realizowany w grupie proces logistyczny oraz różnice kursowe, co było efektem umocnienia się polskiej waluty.

W efekcie grupa zanotowała 7,2 mln zł zysku operacyjnego (w podobnym okresie 2016 r. 12,8 mln zł) oraz stratę netto 4,3 mln zł (rok temu zysk 4,4 mln zł).

W końcu czerwca w skład Grupy Kapitałowej OT Logistics wchodziło już 28 spółek. Zmieniła się też struktura jej przychodów.

Największy udział miały usługi spedycji (56 proc.) oraz przewozy i  usługi transportowe (34 proc.), podczas gdy na usługi portowe przypadło 8 proc. przychodów łącznych, a reszta (1 proc.) na pozostałą działalność.

Zarząd odnotowuje, że w przychodach rośnie znaczenie przewozów kolejowych, a zmniejszyła się rola segmentu portowego. Powodem był mniejszy wolumen przeładunków i konieczności ponoszenia kosztów stałych, niezależnych od wielkości ich wolumenu.

One z kolei były spowodowane krótszym sezonem w obrocie zbożem oraz mniejszym obrotem z zagranicą węglem polskich spółek górniczych, ponieważ „polskie spółki górnicze zostały wchłonięte przez firmy energetyczne, które zagospodarowały większe ilości węgla wewnątrz kraju”, informuje zarząd.

Podkreśla też, że  grupa konsekwentnie realizuje plan zwiększania wolumenu przeładunków towarów agro.

„Spodziewamy się, że po słabszych poprzednich latach koniunktura na rynku logistyki w Europie Środkowej i Wschodniej zacznie się poprawiać. Rozbudowujemy w naszych portach infrastrukturę, która pozwoli nam na zwiększenie przeładunków towarów agro” – powiedział Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics.

Jak dodał, spółka dostosowuje też inne segmenty działalności do transportu tego typu towarów. „Z dużą satysfakcją przyjąłem informacje, że udało nam się objąć kolejny pakiet akcji chorwackiego operatora portu Luka Rijeka oraz uzyskać kontrolę operacyjną nad portem” – dodał Nowik.

OT Logistics jest największy krajowym operatorem w portach morskich i rzecznych w Polsce, a także największym przewoźnikiem żeglugi śródlądowej w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym we wschodnich krajach związkowych Niemiec.

W 2016 r. Grupa wypracowała 712,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 10 mln zł.


Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

OT Logistics S.A. [OTS]

kurs:

22.45 PLN 0.00 (0.00%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 327 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP