PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

OT Logistics koryguje strategię

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
21-03-2016 08:51
OT Logistics koryguje strategię
Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Grupa Kapitałowa OT Logistics - operator portowy w Polsce i największy przewoźnik żeglugi śródlądowej w Europie Środkowo-Wschodniej - wypracowała w 2015 roku 752,3 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, o 9,6 proc. mniejsze rdr, a jej zysk netto wyniósł 15,6 mln zł i był o 52,7 proc. gorszy.

Na wypracowane wyniki wpływ – wyjaśnia zarząd - miało również wiele pojedynczych zdarzeń jednorazowych, których suma obniżyła ubiegłoroczny zysk na poziomie EBITDA o 7,5 mln zł (m.in. koszty związane z reorganizacją i rozwojem grupy i działaniami optymalizacyjnymi).

Mniejsze obroty w segmencie innych przewozów i usług transportowych to efekt sprzedaży spółki zależnej Elbe Rijn Lloyd B.V. w grudniu 2014 roku (holenderska spółka zajmująca się załadunkiem towarów na statki żeglugi śródlądowej oraz organizacją transportu).

Obecnie w strukturze przychodów GK OT Logistics największy udział mają: usługi spedycji – 55 proc., przewozy i inne usługi transportowe – 30 proc. i usługi portowe (przeładunki i składowanie) – 12 proc. Pozostałe usługi świadczone przez spółki grupy generują 3 proc. przychodów OT Logistics.

Sprzedaż krajowa miała 79 proc. udział w łącznych przychodach, pozostałe 21 proc. przypadło na sprzedaż poza granicami kraju, m. in. w Niemczech, krajach Beneluksu, Czechach, Słowacji, krajach Skandynawii, krajach Półwyspu Bałkańskiego, Wielkiej Brytanii i w USA.

W 2015 r. GK OT Logistics powiększyła się również o spółkę Landkol (obecna nazwa OT Rail), zajmującą się przewozami kolejowymi, która specjalizuje się w przewozie kruszyw oraz towarów masowych.

- W ub. roku musieliśmy się zmierzyć z kilkoma niesprzyjającymi czynnikami, które miały wpływ na działalność całej naszej branży. Niemniej jednak realizowaliśmy strategię rozwoju naszej spółki, polegającą na umacnianiu naszej pozycji rynkowej poprzez rozwój organiczny i akwizycje – wyjaśnia Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics.

W lipcu 2015 r. grupa stałą się największym branżowym akcjonariuszem (drugim po państwie chorwackim) spółki Luka Rijeka zarządzającej największym portem w Chorwacji.

- Wierzymy, że Port w Rijece może zyskać na znaczeniu dzięki uruchomieniu drugiej nitki Kanału Sueskiego – dodaje Nowik. - Chcielibyśmy zaistnieć na Bałkanach, a nasze zamierzenia wpisują się nie tylko w ogłaszaną przez prezydentów Polski i Chorwacji koncepcję „Międzymorza”, ale i w obserwowany trend zwracania się środkowoeuropejskich gospodarek ku krajom basenu Morza Adriatyckiego, a dalej – Bliskiego Wschodu oraz Afryki Północnej i Wschodniej.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


71 367 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 226 020 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Kategorie szkoleń: przemysł, nieruchomości, handel, branża spożywcza

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 706 548 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP