XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Otwarcie terminala kontenerowego na morzu

Otwarcie terminala kontenerowego na morzu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Terminal kontenerowy, zbudowany w gdańskim Porcie Północnym przez brytyjską spółkę DCT Gdańsk SA. został oficjalnie otwarty 3 października. Koszt inwestycji wyniósł 180 mln euro.

Konsorcjum Hochtief Polska rozpoczęło prace budowlane w październiku 2005 roku - przypomniał "Dziennik Bałtycki"..

- W ciągu roku zbudowano pirs, czyli sztuczny półwysep, mający długość 600 metrów i szerokość ponad 300 m. Dzisiaj terminal, wyposażony w suwnice i inne urządzenia przeładunkowe, już funkcjonuje. Ten tydzień stanowi dla nas uwieńczenie ponaddwuletnich wysiłków. Ich efektem jest zbudowanie nowoczesnego terminalu kontenerowego na światowym poziomie technicznym, w którym już 1 czerwca obsłużono pierwszy kontenerowiec - powiedział w dzienniku Colin Chanter, prezes zarządu DCT Gdańsk SA

Fred Kamperman, dyrektor generalny DCT Gdańsk SA, podkreśla, że terminal jest przygotowany do przyjmowania największych statków, jakie mogą przepłynąć przez Cieśniny Duńskie, a te mają głębokość około 15 m. Natomiast głębokość basenu przy drugim stanowisku przeładunkowym terminalu wynosi 16,5 m, co oznacza, że mogłyby być przy nim przeładowywane kontenerowce oceaniczne nawet o pojemności ponad 10 tys. TEU, czyli kontenerów 20 - stopowych.

Założono, że w przyszłości terminal DCT będzie obsługiwać duże statki, przypływające bezpośrednio z dużych portów położonych nad oceanami. Obecnie do terminalu wpływają trzy kontenerowce tygodniowo. Są to statki oceanicznej firmy żeglugowej CMA CGM oraz operatorów dowozowych - Team Lines i ISN - wymienia "DB".

Kontrahentów będzie przybywać. Rozwój terminalu i zwiększenie się obsługiwanych w nim linii wymaga czasu. Docelowo w pierwszej fazie rozruchu jego roczna zdolność przeładunkowa ma osiągnąć 500 tys. TEU, a w drugiej, po rozbudowie - 1 mln TEU. Do tego dochodzi możliwość przeładowywania co roku 160 tys. jednostek ro - ro, będących ładunkami na pojazdach.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Otwarcie terminala kontenerowego na morzu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!