PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Otwarto nowy most na Warcie

Autor: PAP
15-12-2007 13:54

Nowy most na Warcie i zmodernizowany miejski odcinek drogi krajowej nr 25 Bydgoszcz - Ostrów Wlkp. otwarto uroczyście w sobotę w Koninie (Wielkopolskie). Ruch samochodowy na moście wprowadzony zostanie od poniedziałku

"Jest to największa inwestycja w historii miasta Konina. Kosztowała ponad 200 mln zł, przy czym 75 proc. tej kwoty pozyskaliśmy z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 25 proc. to wkład własny miasta" - poinformował prezydent Konina Kazimierz Pałasz.
Dodał, że w kolejnym etapie planowana jest budowa obwodnicy, będącej nowym przebiegiem przechodzącej przez miasto drogi krajowej 25. Przewiduje się, że obwodnica i nowy most przejmą nawet 80 proc. dotychczasowego ruchu na trasie południe - północ, tworząc wygodniejszy dojazd do terenów inwestycyjnych w rejonie autostrady A2.

"Inwestycja ta jest dla miasta wyjątkowo ważna. Przez Konin prowadzą dwie ważne, coraz bardziej zatłoczone tranzytowe drogi krajowe: nr 25 z Bydgoszczy do Ostrowa Wlkp. oraz alternatywna dla płatnej autostrady A2, droga nr 92 z Konina do Wrześni. W centrum miasta, na odcinku ok. 2 km obie drogi biegną tą samą ulicą i przez ten sam - dotąd jedyny - most. W tej sytuacji zwykła kolizja czy wypadek drogowy, powodowały korki i paraliż komunikacyjny miasta" - wyjaśnił PAP prezydent Pałasz.

Dofinansowanie budowy nowego mostu i modernizacji miejskiego odcinka drogi krajowej nr 25 z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport (SPOT) to 42 mln euro, czyli ok. 150 mln zł. Reszta - ponad 50 mln zł - będąca wkładem samorządu Konina, pochodzi z zaciągniętego na ten cel kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego i kredytu Banku Gospodarstwa Krajowego ze środków własnych.

Zmodernizowany odcinek drogi z mostem ma blisko 6,5 km. Najefektowniejszy jest północny odcinek inwestycji, czyli estakada z 17 przęsłami i wkomponowanym w nią mostem podwieszanym na pylonach. Według gospodarzy miasta most będzie tani w eksploatacji, bo jego konstrukcja opiera się na koncepcji kablobetonowej i nie wymaga cyklicznego remontowania, ponieważ nie ma praktycznie żadnych elementów stalowych.

Wykonawcą realizowanego w latach 2006-2007 projektu jest, należące do międzynarodowego koncernu Bilfinger Berger AG konsorcjum, które tworzą: Hydrobudowa-6, Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych oraz Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 283 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP