Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PAF będzie wysyłał smsy i e-maile o dostarczeniu przesyłki

Autor: PAP
29-08-2008 21:11
PAF będzie wysyłał smsy i e-maile o dostarczeniu przesyłki

PAF Operator Pocztowy wprowadził system mobilnego powiadamiania o dostarczonych przesyłkach. Usługa odbywa się za pośrednictwem SMS-ów i e-maili - poinformował operator w komunikacie.

Jak zaznaczyli przedstawiciele PAF, jest to pierwszy na polskim rynku system informowania o dostarczaniu przesyłek pocztowych przy użyciu nowych technologii.
"Nadawca przesyłki otrzymuje informację o doręczonej przesyłce, natomiast adresat, w ten sam sposób, zostaje powiadomiony o możliwości jej odbioru w placówce pocztowej PAF, zanim dostarczy ją listonosz" - wyjaśniono w komunikacie. "Innowacyjność usługi polega na wykorzystaniu najnowszych technologii przepływu informacji, które pozwalają na szybki i bezpośredni kontakt z klientami. W ten sposób PAF ułatwił kontrolę nad przesyłkami i zwiększył ich bezpieczeństwo" - dodano.

Przedstawiciele PAF podkreślają, że system ma być odpowiedzią na dynamiczny rozwój rynku usług pocztowych, szczególnie popularnych wśród uczestników handlu internetowego.

"Zależy nam na zaufaniu klientów, dlatego wprowadzamy usługi, które zagwarantują bezpieczeństwo przesyłek. W tym celu stworzyliśmy dla klientów system zarządzania korespondencją, który umożliwia jej pełną kontrolę" - powiedział prezes PAF Marek Sadowski.

System ten umożliwia m.in. śledzenie przesyłek, prowadzenie danych statystycznych dotyczących wysyłanej korespondencji czy kontrolowanie ilości wydanych pieniędzy. "Od kiedy wprowadziliśmy system do użytku, liczba reklamacji spadła o 60 proc." - dodał Sadowski.

Pozostali operatorzy pocztowi mają inne sposoby na szybkie i bezpieczne dostarczenie przesyłki.

- Stawiamy na skuteczne doręczenie przesyłki, w taki sposób że nie zostawiamy awizo. W zależności od rodzaju umowy 2 lub 3 razy wracamy do adresata. Jeżeli nie zastaniemy go, to zwracamy przesyłkę do nadawcy, a w raporcie zamieszczamy szczegółową informację dlaczego przesyłka nie została doręczona - poinformowała członek zarządu Polskiej Grupy Pocztowej SA Elżbieta Panek.

Jej zdaniem, ten system doskonale się sprawdza. Potwierdzać ma to fakt, że od początku działalności firmy, zgłoszono zaledwie kilka reklamacji.

Prezes zarządu spółki InPost Rafał Brzoska poinformował, że firma od grudnia ubiegłego roku umożliwia śledzenie listów poleconych za pośrednictwem internetu.

- Dzięki temu klient w każdej chwili może uzyskać informację na temat statusu swojej przesyłki, bez konieczności oczekiwania na wiadomość od operatora - powiedział Brzoska.

Zdaniem prezesa InPost, komunikacja za pośrednictwem wiadomości SMS i e-mail stanowi dodatkowe źródło informacji ułatwiające kontakt z klientem. Dlatego firma nie wyklucza możliwości skorzystania z tej formy przekazywania danych.
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


35 901 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP