Polska ma szansę zbudować sieć punktów obsługi podróżnych przy nowopowstających autostradach według najnowszych standardów i zgodnie z oczekiwaniami klientów, unikając błędów krajów zachodnich - przekonuje Jonathan Elton, European Motorway Strategy Manager w firmie Shell International Petroleum.
- Obecnie najbardziej liczy się jakość i zakres usług oferowanych w takich punktach, a nie rozpoznawalność marki stacji - przekonuje. Jego zdaniem, paradoksalnie największą atrakcją, przyciągającą kierowców do punktów obsługi klientów nie są paliwa, ani nawet sklep czy restauracja, ale... toalety.
- Z toalety korzysta 85 proc. osób zatrzymujących się na terenie punktu obsługi klienta, dlatego niezwykle istotne jest, aby była ona wygodna, dobrze wyposażona, estetyczna i czysta - mówi Jonathan Elton. - Dla porównania zakupu paliw dokonuje w takim miejscu przeciętnie 35-40 proc. klientów.
Eksperci dowodzą jednak, że każdy kierowca, który zatrzymał się w celu skorzystania z toalety, jest potencjalnym klientem każdej z pozostałych usług dostępnych na terenie obiektu.