Papież Franciszek poprosił pracowników poczty włoskiej, aby byli uprzejmi wobec klientów i nie zapominali się do nich uśmiechać. Apel wystosował podczas spotkania z 400 pracownikami spółki Poste Italiane.
- Zachęcam was wszystkich, którzy codziennie macie kontakty z klientami i staracie się odpowiedzieć na ich potrzeby, abyście okazywali postawę otwartości i dobrej woli wobec osób zwracających się do was - powiedział papież w Watykanie podczas audiencji dla włoskich pocztowców.
- Gdy idzie się do okienka albo urzędu, ważne jest, by spotykać tam osoby, które dobrze wykonują swoją pracę, nie robią fochów i nie sprawiają wrażenia, jakby było się dla nich ciężarem, ani nie udają, że nas nie widzą - mówił Franciszek.
Ostrzegał przy tym pracowników poczty.
- Klienci powinni uważać, aby nie mieć, co niestety się zdarza, roszczeniowego podejścia i by nie narzekać, zrzucając na personel swoje frustracje, albo obwiniać go o wszystko - dodał Franciszek.
Papież zaapelował następnie do pocztowców o "słuchanie, dyspozycyjność i szacunek".
- Nie jest to łatwe, przychodzi z trudem; aby to się udało, trzeba ćwiczyć każdego dnia, ucząc się działania w duchu miłosierdzia także w małych gestach i myślach - zauważył.
Franciszek przypomniał, że ważny jest uśmiech.
- Przychodzi staruszka, trochę nie dosłyszy, potrzebny uśmiech, nie mówcie "uff". Uśmiech jest pomostem, nie zapominajcie o uśmiechu - zaapelował papież.
Przesłanie papieża można wziąć pod uwagę w pocztach na całym świecie. W Polsce, przynajmniej jeśli chodzi o wyniki finansowe, z Pocztą nie jest źle. Działalność handlowa w ubiegłym roku przyniosła Poczcie Polskiej 400 mln zł przychodu. W tym roku firma zamierza pozyskać ze sprzedaży produktów w placówkach nawet pół miliarda złotych. Czytaj więcej: Poczta Polska zwiększa przychody z handlu w placówkach
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Papież do pocztowców: bądźcie uprzejmi wobec klientów i uśmiechajcie się