PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pasażerowie mają dość nowych jednostek

Autor: Rynek Kolejowy
20-05-2008 15:17

Łodzianie podróżujący koleją między Łodzią a Warszawą domagają się przywrócenia tradycyjnych wagonów z przedziałami. W nowoczesnych ED74, zwanych też "tramwajami" jest nadzwyczaj ciasno i panują w nim przeciągi.

Na trzynaście pociągów startujących codziennie z Łodzi Fabrycznej do Warszawy siedem to nowoczesne ED74. PKP Przewozy Regionalne kupiły w zeszłym roku 11 takich składów za ponad 170 mln zł (dużą część sponsorowała Unia Europejska) - pisze "Rynek Kolejowy".
Zamówione zostały wagony na modłę tych podmiejskich, czyli bez przedziałów, bo przewidywany czas podróży między Łodzią a stolicą miał wynosić tylko 65 minut. Tak skonstruowane składy sprzyjają szybszej wymianie podróżnych, a co za tym idzie także większym zyskom.

Tymczasem dziś podróż do Warszawy - także ze względu na modernizację trasy - trwa średnio dwie godziny i na supernowoczesne składy skarżą się pasażerowie: jest w nich przeraźliwie ciasno, zimą kiepsko działa ogrzewanie, a podczas upałów brak klimatyzacji.

Dyskomfortu dopełniają przeciągi, które oplatają pozbawiony przedziałów wagon przy każdym otwarciu automatycznych drzwi.

- Nowe składy przypominają tramwaje i jest w nich za ciasno, gdyż są za małe odległości między siedzeniami - opowiada jeden z pasażerów. - Dlatego siadam zwykle nie w kierunku jazdy, ale bokiem, abym mógł swobodnie nogi wyprostować.

Inny problem to źle wyprofilowane oparcia, przez co podczas jazdy zaczyna mocno boleć kręgosłup.Te mankamenty nie byłyby uciążliwe przy krótkich, 40-minutowych dystansach, ale gdy trasą Łódź - Warszawa pociąg wlecze się aż dwie godziny, to siedzenie w takich warunkach jest prawdziwą udręką.

Okazuje się, że jedyne wymieniane przez pasażerów zalety nowoczesnych pociągów to tylko panująca w nich czystość i efektowny wygląd zewnętrzny. Jeszcze dalej w sądach idzie Piotr Krzywicki, niezależny łódzki poseł, który nowym superpociągiem dojeżdża do Sejmu. - Te pociągi są po prostu niebezpieczne dla zdrowi i to nie jest tylko moja opinia, a dziesiątków pasażerów, których miałem okazję wysłuchać - mówi Krzywicki.

Krzywicki uważa, że skoro nowe pociągi mają doprowadzić do skrócenia czasu podróży między Łodzią a Warszawą do 65 minut dopiero w 2012 r., to należałoby jak najszybciej przywrócić tradycyjne składy, by łodzianie się nie zniechęcili i nie zmienili środka lokomocji. Nowe składy można by jego zdaniem wykorzystywać na krótszych trasach, np. do Koluszek, tym bardziej że jeżdżący tam skład według posła też bezpieczny nie jest, bo do nowych nie należy. Krzywicki pisał w tej sprawie do PKP Przewozy Regionalne, ale jak twierdzi odpowiedź zawsze była ta sama: "nie możemy, bo to pociągi kupione przez UE, a w umowach jest, że muszą jeździć". Teraz poseł czeka na odpowiedź w tej sprawie z Ministerstwa Infrastruktury.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 942 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP