PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PCC Intermodal rozpocznie budowę centrum dystrybucji dla portów

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
20-03-2018 19:17 |  aktualizacja: 20-03-2018 19:13
PCC Intermodal rozpocznie budowę centrum dystrybucji dla portów

Spółka planuje zrealizować plany inwestycyjne, które zmienią mapę usług intermodalnych w Polsce.

Fot. Spółka.

Dobrymi wynikami finansowymi  i przewozowymi zakończyła 2017 rok spółka PCC Intermodal, choć jej prezes Dariusz Stefański uważa, słaba nadal przepustowość linii kolejowych, liczne zamknięcia i objazdy utrudniają rozwój transportu intermodalnego. W tym roku zarząd planuje rozpoczęcie jakościowej zmiany na tym rynku – początek budowy centrum konsolidacyjno-dystrybucyjnego, czyli suchego portu w Zajączkowie Tczewskim.

  • Grupa PCC Intermodal przewiozła w ub. roku łącznie ponad 148 tys. TEU, o 5,4 proc. więcej w porównaniu z 2016 r.
  • W kolejnych latach spółka planuje inwestycje w terminale kontenerowe na tzw. wschodniej ścianie kraju.
  • Zarząd zakłada, że jeszcze w tym roku uzyska pozwolenia środowiskowe i rozpocznie budowę w Zajączkowie k. Tczewa bazy logistyczno-magazynowej obsługującej zarówno transport samochodowy na odległości około 200 km, jak również pociągi do całej Polski.
W ub. roku spółka PCC Intermodal uzyskała blisko 306,2 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, czyli o 13,5 proc. większe w porównaniu do 2016 r. Było to efektem większego wolumenu transportu ładunków w kontenerach, w tym w relacjach międzynarodowych, gdzie stawka za przewóz jest wyższa.

Spółka dominująca rozpoczęła w 2017 roku samodzielną obsługę manewrową składów w terminalach w Brzegu Dolnym, Gliwicach i Kutnie oraz przewozy kolejowe we własnym zakresie. Pociągnęło to jednak zakup i wynajmem lokomotyw, wzrost zatrudnienia i inne nakłady.

W efekcie zysk operacyjny miał wartość 7,2 mln zł i wzrósł o 2,5 proc., a skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominujące j– 1,2 mln zł i był blisko ośmiokrotnie większy w porównaniu rdr.

Grupa przewiozła w ub. roku łącznie ponad 148 tys. TEU, o 5,4 proc. więcej w porównaniu z 2016 r.

Na trzech największych kontrahentów, spółki shippingowe (MSC, Maersk i Eucon Shipping) przypadło łącznie prawie 1/3 całego transportu.

Strategia

Celem spółki dominującej (PCC Intermodal SA; w grupie znajduje się też spółka zależna PCC Intermodal GmbH z siedzibą w Duisburgu) jest ograniczenie w Polsce transportu samochodowego kontenerów na duże odległości i przeniesienie ich transportu z dróg na tory kolejowe, a ponadto - budowanie przez nią pozycji lidera krajowych i międzynarodowych usług intermodalnych.

Zarząd planuje dalszą budowę i rozwój połączeń intermodalnych.

Spółka dominująca organizuje krajowy i międzynarodowy transport kontenerów w oparciu o własne lądowe terminale przeładunkowe: Kutno, Brzeg Dolny, Gliwice, Frankfurt i depot przeładunkowy w Kolbuszowej oraz terminale obce w: Gdyni, Gdańsku, Hamburgu, Bremerhaven, Rotterdamie, Antwerpii czy Duisburgu.

Terminale w Brzegu Dolnym, Gliwicach, Kutnie i Frankfurcie nad Odrą przeszły już modernizację i rozbudowę. Mogą one m.in. obsługiwać pociągi o długości 750 metrów, czyli dopuszczalne w UE.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

23 258 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP