W tym roku grupa zamierza wydać grube miliony na zakup taboru kolejowego oraz uruchomienie produkcji platform pod kontenery
- Chcemy m.in. kupić 100- 150 platform kolejowych pod kontenery w Europejskim Konsorcjum Kolejowym "Wagon" oraz 15-20 zmodernizowanych lokomotyw od Newagu - informuje w dzienniku Mieczysław Olender, prezes zarządu Grupy Holdingowej PCC Rail. Dziś do grupy (włączając w to tabor przejmowanego Przedsiębiorstwa Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem w Rybniku) należy około 200 lokomotyw i 5,5 tys. wagonów.
Tegoroczne inwestycje obejmą również rozwój bazy kontenerowej. Chodzi zwłaszcza o budowę nowych terminali na Górnym Śląsku (okolice Katowic), we Wrocławiu, Poznaniu i Kutnie. - Do końca roku chcemy uruchomić w Przedsiębiorstwie Napraw Taboru Kolejowego PTK Tabkol (firma zależna - red.) produkcję platform kolejowych pod kontenery. Głównym odbiorcą będą podmioty z grupy PCC Rail. Planowane moce wytwórcze nowego zakładu to 200 wagonów rocznie - twierdzi w "Parkiecie" Olender.
Dodaje, że ze względu na ogromne zapotrzebowanie na remonty i naprawy taboru zarząd Tabkolu będzie chciał wprowadzić dwu- lub trzyzmianowy system pracy. Dzięki temu planuje zwiększenie przychodów spółki z 33- 35 mln zł w 2007 roku do 55-60 mln zł w tym roku.
Po 2008 roku grupa PCC Rail zamierza przeznaczać na inwestycje 200-250 mln zł. W ciągu trzech lat chce kupić m.in. nowoczesne lokomotywy, być może od Škody lub Alstomu. Wcześniej zamierza przeprowadzić konsolidację wewnątrz grupy.
- Obecnie jesteśmy na etapie przygotowania modelu integracji. Dopiero po opracowaniu jego szczegółów będziemy mogli coś więcej powiedzieć na ten temat - mówi w "Parkiecie" prezes PCC Rail. Grupa planuje też utworzenie spółek z towarowymi przewoźnikami kolejowymi z Czech, Austrii i Bułgarii.
Powołane firmy będą nabywać tabor i działać na lokalnych rynkach poszczególnych krajów. PCC Rail planuje też zorganizowanie rynku dzierżawy taboru kolejowego, głównie dla zagranicznych podmiotów. Wreszcie zamierza wprowadzić na warszawski parkiet kilka spółek. Poza PCC Rail Containers, rozważa wprowadzenie do obrotu firm z branży chemicznej i handlu energią.