Spółka PCC Rail została wyłącznym operatorem kolejowym gdańskiego terminala kontenerowego DCT. To jedyny przewoźnik kolejowy, który spełnia wszystkie wymagania.
Zdolności przeładunkowe w pierwszym etapie jego działalności przewiduje się na 500 tys. TEU. Docelowo terminal będzie mógł obsłużyć 1 mln TEU, z możliwością rozbudowy zdolności przeładunkowej do kilku milionów TEU. Tak ogromny obrót towarowy wymaga niezawodnej obsługi transportowej w zakresie dowozu i odwozu kontenerów z/do portu.
DCT do obsługi wybrało PCC Rail, przewoźnika kolejowego, który spełnia wszystkie wymagania, jeśli chodzi o dostosowanie taboru i usług do przeładunków kontenerów (jak zasięg usług, terminale przeładunkowe w głębi kraju) - czytamy w dzienniku.
PCC Rail oprócz własnych składów będzie w imieniu DCT zapewniał innym przewoźnikom kolejowym pełną obsługę ich serwisów. Między terminalem a Euroterminalem w Sławkowie odbywać się będą regularne połączenia kolejowe trzy razy w tygodniu.
Dodatkowe połączenia będą dodawane w miarę wzrostu wymagań klientów. Obecnie bocznica kolejowa na DCT może obsługiwać jeden skład o długości 600 m. Ale terminal ma zapewniać jednoczesną obsługę dwóch lub trzech składów w zależności od zapotrzebowania - wyjaśnia "GP".
Zobacz także:
Przewozy intermodalne: kontenerowy rozbieg