Nicea jest pierwszym lotniskiem dla Air France, które oferuje w pełni zautomatyzowany i samoobsługowy system od momentu przybycia na lotnisko, aż do odlotu.
Obecnie lotnisko w Nicei spełnia wszystkie sześć warunków, aby mogło zostać zakwalifikowane przez lotniczą organizację IATA w programie „Fast Travel”. Są to: bezobsługowa odprawa i samodzielny druk kart pokładowych, bezobsługowa kontrola dokumentów podróżnych i paszportu, samodzielne nadanie bagażu i druk wywieszek bagażowych, kioski do samodzielnej zmiany lotów i druk nowych kart pokładowych, bezobsługowe wejście do samolotu oraz bezobsługowa możliwość zgłoszenia reklamacji bagażowej na lotnisku.
W porcie w Nicei już 80 procent wszystkich lotów jest obsługiwanych za pomocą powyższych e-usług.
Jak zapewniają Air France, ten pilotażowy projekt został pozytywnie oceniony przez podróżnych, którzy „docenili przede wszystkim płynność, jak i niezależność oferowaną przez nowy system”.
Wiele podobnych udogodnień oferuje także lotnisko Amsterdam Schiphol. W porcie bazowym KLM można np. zostawić swoje walizki w samoobsługowym automacie bagażowym. Ważne aby nadawany bagaż nie przekraczał dopuszczalnego limitu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pełna samoobsługa pasażerów na lotnisku w Nicei