Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pełny ruch na nowym Terminalu od 20 marca

Autor: TVN24
12-03-2008 13:26
Pełny ruch na nowym Terminalu od 20 marca

Po trzech latach batalii o nowy terminal na Okęciu ruszyły w środę pierwsze odprawy. Jako pierwsi do kontroli na Terminalu 2 staną pasażerowie rejsów międzynarodowych. - Pełny ruch na terminalu na warszawskim Okęciu rozpocznie się 20 marca - powiedział TVN CNBC Biznes dyrektor Portów Lotniczych Michał Marzec.

Inwestycja po dwukrotnej renegocjacji cen jest warta prawie 250 milionów dolarów.
Pierwszego dnia pracy terminala obsłużeni zostaną pasażerowie pięciu rejsów. Na razie w hali odlotów będą odprawiane loty czarterowe, nieco później do terminalu będą przenoszone odprawy regularnych lotów.

Inwestycja, która ciągnie się od trzech lat, po dwukrotnej renegocjacji cen jest warta prawie 250 milionów dolarów. Po wielokrotnym przesuwaniu terminów zakończenia prac, miała być gotowa w maju zeszłego roku. W październiku ówczesny minister transportu Jerzy Polaczek polecił zerwać kontrakt z hiszpańsko-polskim konsorcjum Ferrovial Agroman-Budimex-Estudio Lamela. Po wyrzuceniu wykonawców z placu budowy, nadzór nad pracami przejęły Polskie Porty Lotnicze.


Już początki inwestycji były burzliwe. W 2002 r. przetarg na budowę Terminala 2 wygrało konsorcjum Ferrovial Agroman-Budimex-Estudio Lamela. Kontrakt opiewał wówczas na blisko 200 mln dol. W lutym 2006 roku przedstawiciele PPL informowali posłów z sejmowej Komisji Infrastruktury, że do końca maja 2006 roku do użytku będzie oddana część Terminala 2, a cała inwestycja może być zakończona w połowie 2007 roku. W sierpniu była już mowa o innych terminach: zapowiedziano oddanie hali przylotów w listopadzie 2006 roku. Tego terminu dotrzymano, ale hali odlotów i Pirsu Północnego się nie doczekaliśmy, aż do dziś.

Poprzedni szef resortu transportu Jerzy Polaczek tłumaczył, że do opóźnień w rozbudowie największego polskiego portu lotniczego doszło z powodu konsorcjum firm Budimex-Ferrovial-Estudio Lamela. Miało się na nie złożyć przeszło 100 usterek w systemach wentylacyjnych i przeciwpożarowych.

Potem zapowiadano, że terminal zostanie oddany do użytku w połowie 2007 roku. Ówczesny szef resortu transportu Jerzy Polaczek tłumaczył, że do opóźnień w rozbudowie największego polskiego portu lotniczego doszło z powodu konsorcjum firm Budimex-Ferrovial-Estudio Lamela. Miało się na nie złożyć przeszło 100 usterek w systemach wentylacyjnych i przeciwpożarowych. Minister Polaczek ustalił karę w wysokości 70 tys. dolarów za każdy dzień zwłoki. Kolejny termin oddania terminalu przełożono na wrzesień, ale i ta data okazała się fikcyjna, bo straż pożarna nadal miała zastrzeżenia do zabezpieczeń przeciwpożarowych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 687 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP