Wraz z wejściem w życie 9 grudnia nowego rozkładu jazdy pociągów 2017/2018 przyspieszą nieco składy Pendolino.
Tym samym czas podróży pomiędzy Warszawą a Katowicami skróci się o 11 minut, a między Warszawą a Krakowem - o ok. 6 minut.
Dziś pierwszą trasę składy te pokonują w czasie ok. 2h i 27 minut (najkrótszy przejazd) - 2h 38 minut (najdłuższy), natomiast drugą odpowiednio od 2:21 do 2:31 h.
- Ostateczny czas przejazdu CMK może ulec okresowo zmianie, ze względu na nadal trwające tam prace modernizacyjne - powiedziała nam Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Inctercity.
Przypomnijmy, że według przyjętej klasyfikacji w Europie, prędkość 200 km/h nie jest powszechnie uważana za osiągana przez koleje dużych prędkości. Niektóre kraje określenia „KDP” używają dla pociągów jadących powyżej 210 km/h, natomiast np. Międzynarodowa Unia Kolejowa (UIC) - dla prędkości ponad 250 km/h.
PKP PLK nadal realizuje na kilku odcinkach CMK inwestycje, które mają umożliwić przejazd większej liczby pociągów i dostosować stacje do prędkości 200 km/h, a na początku przyszłej dekady - do 230 km/h.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pendolino w Polsce blisko przekroczenia bariery kolei dużych prędkości