XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Pesa uzyskała homologację dla Linków na rynek niemiecki

Pesa uzyskała homologację dla Linków na rynek niemiecki
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Federalny Urząd Kolejnictwa Niemiec (EBA) w piątek wydał dokument homologacji dla pojazdu DMU Link, wyprodukowanego przez fabrykę Pesa w Bydgoszczy. To pierwszy w historii polski pojazd kolejowy dopuszczony do kursowania w Niemczech.

Niemiecki przewoźnik NEB, dla którego zostały wyprodukowane pociągi DMU Link, przeznaczy je do obsługi ruchu transgranicznego. Od lipca będą kursować na trasie Berlin - Kostrzyn nad Odrą. Będzie to możliwe, gdyż pojazd posiada również polską homologację.

- To naprawdę historyczny dzień. Nigdy w dziejach polskiego przemysłu kolejowego nie było przypadku, żeby ktoś dostał homologację, zezwolenie na kursowanie pojazdów na terenie Niemiec. Ciężką pracą i dużymi wydatkami finansowymi osiągnęliśmy to, co przez wiele dziesiątek lat w Polsce nie udało się - powiedział na konferencji prasowej prezes Pesy Tomasz Zaboklicki.

Prezes Pesy podkreślił, że to wielki sukces całego zespołu firmy, w tym zespołu homologacyjnego. - Sygnał o dopuszczeniu pojazdu na tory Niemiec to dobra informacja dla Pesy, ale też dla ponad 1800 firm kooperujących z naszą firmą. Przy tym projekcie współpracowaliśmy z 311 firmami, w tym z 263 z Polski - zaznaczył Zaboklicki.

Na konferencji przekazano dziennikarzom tekst wypowiedzi prezesa NEB Detlefa Broeckera, który wyraził zadowolenie, że Pesa otrzymała homologację i dzięki temu firma może zaoferować klientom połączenia pomiędzy Polską i Niemcami nowoczesnymi pociągami.

- Będzie to nowa jakość w ruchu transgranicznym. Jednocześnie jesteśmy dumni, że dzięki temu bardzo wyrazistemu pod względem designu pociągowi będziemy mogli wzbogacić wizerunek kolejowego ruchu regionalnego w Berlinie i Brandenburgii - podkreślił prezes NEB.

Członek zarządu Pesy, dyrektor marketingu Marcin Jędryczka powiedział, że sukcesem okazała się przyjęta strategia wchodzenia na rynki zagraniczne, polegająca na samodzielnym staraniu się o homologację, a nie wchodzeniu w konsorcja i dostarczaniu tylko podzespołów.

DMU Link ma 140 miejsc siedzących, dwa miejsca dla wózków inwalidzkich i 12 miejsc do przewozu rowerów. Pociąg uzyskuje prędkości 140 km/h.

Pesa umowę z NEB na dostawę dziewięciu spalinowych zespołów trakcyjnych - siedmiu dwuczłonowych i dwóch trzyczłonowych - zawarła w 2013 r. Wartość kontraktu to ok. 180 mln zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pesa uzyskała homologację dla Linków na rynek niemiecki

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!