Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PGP dostarczyła od początku stycznia 3,7 mln listów na rzecz sądów

Autor: PAP
30-01-2014 14:48

Od początku roku Polska Grupa Pocztowa dostarczyła 3,7 mln listów na rzecz sądów i prokuratur. Spółka zapewnia, że udzieli potrzebnych informacji CBA ws. przetargu na dwuletnią obsługę korespondencji z sądów i prokuratur, który wygrała z Pocztą Polską.

Do końca 2013 r. sądy i prokuratury doręczały swe pisma za pomocą Poczty Polskiej. Od nowego roku zajmuje się tym Polska Grupa Pocztowa (PGP). Na ryzyko związane ze zmianami w dostarczaniu tych przesyłek wskazywały już m.in.: Naczelna Rada Adwokacka i Związek Zawodowy Prokuratorów i Pracowników Prokuratury.
W środę minister sprawiedliwości Marek Biernacki mówił o docierających, głównie z mediów, sygnałach, że świadczona przez PGP usługa "nie do końca jest realizowana tak, jak powinna". "Zdajemy też sobie sprawę, że instytucja, która przegrała przetarg, czyli Polska Poczta, też w jakiś sposób może uczestniczyć w tym dyskursie" - zaznaczył Biernacki. PGP złożyła ofertę w przetargu o ponad 84 mln zł niższą od Poczty Polskiej.

We wtorek Prokuratura Okręgowa w Krakowie wszczęła, z zawiadomienia Poczty Polskiej, śledztwo w sprawie, wartego ok. 500 mln zł, przetargu. Czynności w sprawie ma wykonywać CBA. Dotyczy ono "złożenia w celu uzyskania zamówienia publicznego nierzetelnego pisemnego oświadczenia w zakresie dotyczącym wymogów stawianych przez zamawiającego".

Prezes Polskiej Grupy Pocztowej (PGP) Leszek Żebrowski powiedział w czwartek dziennikarzom, że PGP będzie udzielała "wszelkich informacji" prokuraturze i CBA. Dodał, że "Poczta Polska ogłaszała, że użyje wszystkich możliwych środków" w sprawie rozstrzygniętego przetargu.

Żebrowski poinformował, że od początku stycznia br. PGP dostarcza dziennie średnio od 300 do 400 tys. listów na rzecz sądów i prokuratur, od początku roku było to 3,7 mln listów. W tym czasie klienci złożyli w sumie 306 reklamacji.

Prezes Grupy Integer.pl (podwykonawcy PGP) Rafał Brzoska podkreślił, że od początku roku 75 proc. przesyłek zostało dostarczonych do klientów bezpośrednio przez listonoszy. "Dla przesyłek, dla których okres awizacji zakończył się między 2 a 10 stycznia, wskaźnik doręczonych przesyłek wyniósł 87 proc." - powiedział. Jak mówił, celem grupy jest skuteczność dostarczania korespondencji na poziomie 90 proc.

Prezes PGP mówił ponadto o działaniach resortu sprawiedliwości dotyczących zamiany tzw. papierowej zwrotki, która jest dowodem odebrania listu przez klienta, na tzw. elektroniczne potwierdzenie odbioru. Jak wyjaśnił, testy w tej sprawie PGP chce rozpocząć w przyszłym tygodniu w Białymstoku.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 687 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP