PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pieniądze unijne na budowę linii w Bydgoszczy?

Autor: Gazeta Wyborcza
25-03-2008 10:02

Bydgoski ratusz zdecydował, że będzie się ubiegał o unijne pieniądze na budowę linii tramwajowej do największego bydgoskiego osiedla. Blisko 10 km ma kosztować 400 mln zł.

Tramwaj do Fordonu od ul. Wyścigowej do Mariampola to największa inwestycja, o której sfinansowanie z kasy Unii Europejskiej zabiegać chce Urząd Miasta - pisze "Gazeta Wyborcza". Przedsięwzięcie jest ogromne. Za położenie torów i całej infrastruktury oraz zakup 12 tramwajów trzeba będzie zapłacić 411 mln zł. Dla porównania - trwająca właśnie budowa Trasy W-Z na odcinku od Artyleryjskiej do Węzła Zachodniego kosztuje 76 mln zł.
Właśnie kończą się prace nad studium wykonalności inwestycji - jednym z dokumentów, który jest niezbędny w staraniu się o dofinansowanie z UE. Przeanalizowano w nim m.in. warianty budowy trasy. - Mamy jednoznaczne wskazanie, że najkorzystniejszy jest przebieg z ul. Fordońskiej, estakadą nad torami kolejowymi i dalej ul. Lewińskiego, Akademicką i Andersa. I właśnie ten będziemy realizować - mówi Jan Siuda, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

- Chcemy ubiegać się o pieniądze, choć wciąż nie wiemy, jakie będą zasady konkursu. Mamy też problem z wkładem własnym. Unia może nam dać tylko połowę - wyjaśnia Lucyna Kojder-Szweda, zastępca prezydenta.

Dlatego w ratuszu trwa poszukiwanie najlepszego rozwiązania. Odpada tradycyjny kredyt, bo jego spłata zablokowałaby inne inwestycje miejskie na wiele lat. Za to pod lupę urzędnicy wzięli podobną inwestycję realizowaną już w Łodzi. Tam trwa budowa niemal 16-kilometrowego Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, który najpierw połączy północ Łodzi z południem, a w kolejnych etapach miasto ze Zgierzem i Pabianicami. Tylko miejski odcinek tej trasy kosztuje 220 mln zł, z czego UE dała nieco ponad 50 mln zł. Resztę pieniędzy Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne pozyskało z emisji obligacji przychodowych - ich spłata będzie się dokonywała później przez wiele lat z przychodów, które spółka uzyska w czasie eksploatacji linii.

- Analizujemy, jak można łódzkie rozwiązanie zastosować na gruncie bydgoskim - potwierdza Kojder-Szweda. Ale dodaje też, że sporym kłopotem jest sam konkurs w programie "Infrastruktura i Środowisko". Ministerstwo Rozwoju Regionalnego odkłada podanie do publicznej wiadomości szczegółowych wskaźników i parametrów, które będą w nim obowiązywały. - Nie wiadomo nawet, czy możemy starać się tylko o pieniądze na budowę trasy, czy także zakup taboru, bo i w tym zakresie interpretacje przepisów nie są jednoznaczne. Jeśli Unia nie pomoże w kupnie tramwajów, to pojawi się nowy problem, bo za jeden trzeba zapłacić około 7 mln zł - komentuje Kojder-Szweda.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 233 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

588 057 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.