Do użytku oddany został pierwszy odcinek gruntownie przebudowanego Ronda Mogilskiego w Krakowie, będącego jednym z najważniejszych węzłów komunikacyjnych w mieście. Pozwoli on kierowcom na przejazd pomiędzy ulicą Mogilską i Lubomirskiego na kierunku wschód-zachód.
Zgodnie z planem w lipcu uruchomiony zostanie ruch samochodowy na kolejnym odcinku od ul. Lubomirskiego do al. Powstania Warszawskiego, a we wrześniu ruszy komunikacja tramwajowa po nowych torach pomiędzy ul. Lubicz i Mogilską. Oddanie do użytku całego ronda, po przebudowie, zaplanowano na pierwszą połowę przyszłego roku.
- Do tej pory wykonane zostało około 30 proc. inwestycji związanej z przebudową Ronda Mogilskiego - zaznaczył prezydent Majchrowski.
Rondo Mogilskie jest jednym z najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Krakowie, a jego przebudowa to kluczowy element realizacji projektu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, który połączy południowe i północne dzielnice miasta.
Inwestycja rozpoczęła się w 2003 roku, kiedy międzynarodowy przetarg na jej wykonanie wygrała turecka firma Guris. Wykonawca od początku miał problemy z realizacją przedsięwzięcia, a w 2005 roku opuścił plac budowy. Po roku dokończenia przedsięwzięcia podjęło się polskie konsorcjum firm Budimex-Dromex SA i Pebeka SA. Koszt robót szacowana jest na 140 mln zł.
Inwestycja obejmuje nie tylko teren samego ronda, ale także modernizację i zmianę komunikacyjnych funkcji pięciu ulic do niego dochodzących: Lubicz, Mogilskiej, Lubomirskiego, Beliny- Prażmowskiego i Powstania Warszawskiego.
Rondo będzie dwupoziomowe: na poziomie górnym poprowadzony zostanie ruch samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów, a na poziomie dolnym znajdą się linia tramwajowa i autobusy komunikacji miejskiej, przejścia dla pieszych oraz ścieżki rowerowe. W samym centrum ronda podczas prac remontowych odkryto fundamenty XIX poaustriackiego Fortu Mogilskiego, który zostanie odrestaurowany.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pierwszy etap przebudowy Ronda Mogliskiego zakończony