PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym na 70 km trasie Rawicz - Czempiń.
Jest to pierwszy kontrakt kolejowy, który pozwoli wykorzystać fundusze UE z perspektywy 2014 - 20. Jego wartość wynosi 282 mln zł.
Umowa dotyczy zastąpienia klasycznych urządzeń sterownia ruchem, z wykorzystaniem kabli miedzianych, na trasie Rawicz - Czempiń przez nową technologię, opartą na światłowodach i z użyciem komputerów, wspomagających pracę dyżurnych ruchu.
Wykonawca przebuduje też 6 nastawni. W Lesznie zbuduje lokalne centrum sterowania ruchem, tj. skomputeryzowane centrum zarządzania ruchem kolejowym na dystansie kilkudziesięciu kilometrów. Wzdłuż torów położony zostanie światłowód o długości 150 km. Prace obejmą również montaż 212 nowych semaforów.
Prace na tym odcinku są fragmentem modernizacji linii Poznań - Wrocław, liczącej blisko 170 km. Na odcinku dolnośląskim, między Wrocławiem a Rawiczem, prace skończą się w grudniu, a na odcinku Poznań - Czempiń - do końca 2015 r. zostanie „zrealizowany maksymalny zakres robót”, informuje zarządca infrastruktury.
W 2020 roku, po zakończeniu wszystkich robót, czas przejazdu z Wrocławia do Poznania skróci się do 1 godziny i 20 minut.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pierwszy kontrakt PLK finansowany z nowej perspektywy finansowej UE