Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PKP Cargo i ARP zainteresowane fabryką wagonów w Gniewczynie

Autor: PAP/AH
26-01-2018 17:23
PKP Cargo i ARP zainteresowane fabryką wagonów w Gniewczynie

Fabryka Wagonów "Gniewczyna" oferowała produkcję i modernizację wagonów towarowych, naprawę wagonów i produkcję konstrukcji stalowych.

fot. PTWP (Andrzej Wawok)

PKP Cargo i Agencja Rozwoju Przemysłu zleciły audyt upadłej fabryki wagonów w Gniewczynie Łańcuckiej (Podkarpackie). Już w lutym lub marcu będzie wiadomo, czy oferta kupna zakładu będzie złożona.

  • Fabryka Wagonów "Gniewczyna" powstała z przekształcenia w 1994 r. Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Gniewczynie w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa. Firma zatrudniała wówczas ponad 1 tys. pracowników i zaliczana była do czołowych polskich firm branży kolejowej.
  • Obecnie zakład jest w "stanie upadłości.
Fabryka Wagonów "Gniewczyna" oferowała produkcję i modernizację wagonów towarowych, naprawę wagonów i produkcję konstrukcji stalowych. W 2001 r. została sprzedana przez Narodowy Fundusz Inwestycyjny słowackiemu podmiotowi.

- PKP Cargo i Agencja Rozwoju Przemysłu zlecili audyt stanu obecnego zakładu. Ten dokument jest właśnie kończony. Trwają też konsultacje ze stroną słowacką, co do możliwości złożenia oferty odkupienia zakładu, a przede wszystkim, na jakich warunkach. Finalnych decyzji spodziewam się w lutym lub marcu - poinformował w piątek na konferencji prasowej w Rzeszowie poseł do Parlamentu Europejskiego Tomasz Poręba (PiS). 

Zdaniem Poręby w związku z dużymi nakładami finansowymi na kolej w obecnej perspektywie finansowej UE, zakład w Gniewczynie mógłby liczyć na wiele zamówień. - PKP Cargo coraz bardziej staje się konkurentem dla Deutsche Bahn, sądzę więc, że z tej strony zakład miałby liczne zamówienia - zaznaczył.

Poręba przypomniał, że jeszcze kilka lat temu produkty zakładu były potrwierdzone certyfikatami i słynęły na rynku europejskim z dobrej jakości.

- Co więcej, w samej fabryce, a widziałem to osobiście, wciąż stoją gotowe do pracy maszyny i urządzenia, a według powszechnej opinii ekspertów, realne jest szybkie wznowienie produkcji. Chciałbym, aby stało się to jak najszybciej. Zakład w najlepszych latach zatrudniał ok. tysiąca osób. Sądzę, że z biegiem czasu tyle osób znalazłoby tam pracę - powiedział Poręba i stwierdził, że jest duża szansa, że zakład "znów będzie w polskich rękach".

Na konferencji europoseł przypomniał również, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała ofertę do realizacji koncepcji programowej odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Babica do węzła Domaradz na Podkarpaciu. Trasa ta będzie częścią Via Carpatia.

Poręba podkreślił, że Via Carpatia to szansa m.in. dla polskich portów. - Trasa, która w Polsce będzie biegła z Barwinka przez Rzeszów do Lublina, następnie drogą S17 do Warszawę, a ze stolicy drogą S7 i A1 do polskich portów pozwoli Węgrom, Rumunom, Słowakom, Bułgarom wysyłać towary i usługi do portów w Polsce, przyczyniając się do ich rozwoju - stwierdził Poręba.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 314 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

735 047 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP