XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

PKP Cargo jedzie po równi pochyłej

PKP Cargo jedzie po równi pochyłej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

"Puls Biznesu" poznał tajny raport na temat sytuacji przewoźnika. PKP Cargo ma coraz bardziej pod górę. Daleko nie zajedzie bez ostrego cięcia kosztów. Także kosztem pracowników.

Do internetu przeciekła wewnętrzna, niejawna informacja o sytuacji w PKP Cargo.Jest to prezentacja przygotowana przez zarząd, w której czarno na białym widać, że z przewoźnikiem jest źle, a będzie jeszcze gorzej, jeśli nie przeprowadzi niezbędnych oszczędności - pisze "Puls Biznesu".

Dokument, datowany na 15 grudnia, ujawnia że w listopadzie po raz pierwszy w historii spółki tonaż przewożonego ładunku w ciągu miesiąca nie przekroczył 10 mln ton (wyniósł 9,4 mln ton). Powodem jest kryzys na rynku hutniczym. Przewóz rudy i pirytów spadł o dwie trzecie, metali i wyrobów metalowych o ponad połowę, a koksu o ponad 20 proc.

Jak pisze "Puls Biznesu" PKP Cargo miało jednak kłopoty zanim zaczął się kryzys w hutnictwie. Od początku roku tylko w lutym przewoźnik miał dodatni wynik na sprzedaży. Potem aż do sierpnia "jechał" na stracie i dopiero we wrześniu wyszedł na plus. Po dziesięciu miesiącach, jak wynika z prezentacji, PKP Cargo miało 158 mln zł straty na sprzedaży (prognoza na cały rok to 170 mln zł). Przed rokiem o tej porze spółka miała 146 mln zł zysku. Strata na działalności operacyjnej wynosiła 103 mln zł (plus 47 mln zł przed rokiem). Strata netto - aż 196 mln zł.

Fatalne wyniki są skutkiem nie tylko załamania rynku, ale też braku restrukturyzacji. - Kolejne zarządy odwlekały zmiany. Nikt nie chciał zadzierać z silnymi związkami zawodowymi. Teraz bez ostrych cięć się nie obejdzie. Inaczej PKP Cargo skończą jak stocznie. Nie restrukturyzowane upadną - prognozuje prof. Włodzimierz Rydzkowski z katedry polityki transportu Uniwersytetu Gdańskiego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PKP Cargo jedzie po równi pochyłej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!