XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

PKP Cargo nie wyklucza fuzji w Polsce i za granicą

PKP Cargo nie wyklucza fuzji w Polsce i za granicą
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

PKP Cargo chce się rozwijać poprzez fuzje i przejęcia w sektorze przewozów kolejowych w kraju lub za granicą - powiedział we wtorek prezes spółki Adam Purwin. Nie wykluczył finansowania transakcji emisją euroobligacji.

"Analizujemy kilka okazji związanych z możliwością naszego rozwoju poprzez fuzje i przejęcia" - powiedział we wtorek dziennikarzom Purwin. Zastrzegł jednak, że nie może ujawnić szczegółów.

Prezes wyjaśnił, że spółka nie wyklucza przejęć także za granicą.

Jak mówił, oferta publiczna spółki udowodniła rynkowi, że biznes kolejowy może być opłacalny. W październiku 2013 roku firma PKP Cargo zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

Purwin poinformował, że PKP Cargo ma 700-800 mln zł gotówki, m.in. na akwizycje. Przyznał, że spółka może też wziąć kredyt inwestycyjny lub pożyczyć z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. "Bardzo poważnie będziemy też rozważać emisję obligacji (...) To może się zdarzyć w przypadku powodzenia projektów akwizycyjnych" - dodał. Pytany o wielkość emisji i o to, kiedy może zapaść ostateczna decyzja, odparł: "To będzie zależało od zaawansowania naszych projektów".

Podtrzymał zapisaną w prospekcie emisyjnym politykę dywidendową spółki, zakładającą wypłatę 35-50 proc. skonsolidowanego zysku netto.

Ostatnio walne zgromadzenie PKP Cargo, na wniosek głównego akcjonariusza firmy PKP SA, przegłosowało wyższą dywidendę za 2013 rok niż proponował zarząd. Wypłata wyższej dywidendy nie wpłynęła negatywnie na możliwości akwizycyjne spółki czy wypłaty dywidendy w przyszłości - zapewnił.

Spółka zakończyła już restrukturyzację w ramach grupy kapitałowej. Zmniejszyła liczbę zakładów z 10 do siedmiu. To ma dać kilkanaście milionów złotych rocznie oszczędności.

Purwin liczy również na oszczędności po połączeniu trzech spółek, zajmujących się naprawą taboru kolejowego, w jedną PKP Cargo Tabor. "Chcemy, by PKP Cargo Tabor bardzo szybko stały się znaczącym graczem w Europie środkowej, jeśli chodzi o modernizację taboru" - zaznaczył.

PKP Cargo przygotowuje się też do sezonowego szczytu przewozowego, który przypada na jesień. Spółka planuje w tym roku mieć 3 tys. węglarek więcej niż rok wcześniej, co pozwoli na przewóz większej wielkości węgla.

PKP Cargo to największy kolejowy przewoźnik towarowy w Polsce i drugi po Deutsche Bahn w Unii Europejskiej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PKP Cargo nie wyklucza fuzji w Polsce i za granicą

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!