XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

PKP i Arriva/PCC porozumiały się w sprawie obsługi taboru

PKP i Arriva/PCC porozumiały się w sprawie obsługi taboru
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Konsorcjum PCC/Arriva i PKP Przewozy Regionalne uzgodniły warunki zakończenia konfliktu o obsługę pociągów w Bydgoszczy. PKP od kilku dni nie zapowiadały i nie kontrolowały składów Arrivy, domagając się zapłaty za swoje usługi.

- Od soboty będziemy dalej współpracować w zakresie obsługi technicznej taboru i zapowiedzi pociągów na stacji Bydgoszcz Główna. Warunki rozwiązania spornych kwestii uzgodnili ze sobą prezesi zarządów obu firm: Mieczysław Olender z PCC Rail i Jan Tereszczuk ze spółki PKP Przewozy Regionalne - poinformował Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne.

Konsorcjum PCC/Arriva zobowiązało się do uregulowania zaległej zapłaty za usługi świadczone na jej rzecz przez PKP Przewozy Regionalne. "W najbliższych dniach obie strony podpiszą również stosowne umowy, określające zasady dotychczasowej i przyszłej współpracy" - dodał Kurpiewski.

PKP Przewozy Regionalne domagały się od prywatnego przewoźnika ponad 120 tys. zł jako zapłaty za zapowiadanie jego pociągów na stacji Bydgoszcz Główna i pracę rewidentów technicznych dokonujących przeglądów składów przed wyjazdem w trasę. Opłatę naliczono za ostatnie cztery miesiące, czyli cały okres, w jakim działa na terenie kujawsko-pomorskiego prywatny przewoźnik.

W poniedziałek na stacji Bydgoszcz Główna zaprzestano zapowiadania pociągów PCC/Arriva i wyświetlania informacji o nich na elektronicznych rozkładach jazdy. Prywatny przewoźnik ściągnął rewidentów technicznych z innych regionów kraju i zapowiedział, że wkrótce o odjazdach będą informować jego pracownicy z przenośnych megafonów.

Zarząd PCC/Arriva twierdził, iż kwota wierzytelności podawana przez PKP jest bezzasadna, a wszystkie sprawy związane z obsługą pociągów w Bydgoszczy regulowało porozumienie jednostronnie zerwane przez PKP. Państwowa spółka utrzymywała natomiast, że to PCC/Arriva nie stosowała się do ustaleń umowy.

Polsko-brytyjskie konsorcjum PCC/Arriva wygrało w ubiegłym roku przetarg na obsługę przez trzy lata ok. 30 proc. kolejowych połączeń regionalnych w regionie kujawsko-pomorskim. Firma działa na liniach niezelektryfikowanych, przede wszystkim na trasach przebiegających w rejonie Borów Tucholskich, a także w kierunku Grudziądza i Sierpca.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PKP i Arriva/PCC porozumiały się w sprawie obsługi taboru

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!