Rok temu, 13 grudnia, po raz pierwszy wyjechały w trasy z pasażerami na pokładzie składy Flirt, należące do PKP Intercity.
Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Olsztynem i Warszawą, Bydgoszczą i Warszawą oraz Krakowem i Łodzią.
Najdłuższy odcinek, jaki obsługiwały pojazdy, to licząca ponad 870 km trasa z Krakowa do Świnoujścia.
Flirty – to składy wyprodukowane przez konsorcjum Stadler Polska – NEWAG. Od momentu ich eksploatacji producent taboru dokonał 480 przeglądów planowej obsługi technicznej.
Przez cały rok PKP IC eksploatowała w ruchu ciągłym maksymalną liczbę składów, tj. 18 z zakupionych 20 (dwa stanowią rezerwę).
Na pokładzie tych nowoczesnych pojazdów znajduje się wiele udogodnień dla pasażerów: wygodne fotele, gniazdka elektryczne czy indywidualne oświetlenie. Cały skład jest klimatyzowany, a do dyspozycji pasażerów jest bezprzewodowa sieć Wi-Fi.
Pociągi zostały przystosowane do potrzeb rodzin z dziećmi czy podróżnych o ograniczonej mobilności ruchowej.
- Widzimy, że nasi pasażerowie są zadowoleni z nowoczesnych składów i chętnie chwalą ich komfort – powiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. - Co więcej, obserwujemy, że na trasach, na których kursują pociągi Flirty jesteśmy bardziej konkurencyjni wobec innych środków transportu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PKP IC chwalą użytkowanie Flirtów