Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PKP Intercity: albo przyspieszenie, albo marginalizacja

Autor: Puls Biznesu
06-08-2009 08:36
PKP Intercity: albo przyspieszenie, albo marginalizacja

PKP Intercity przygotowuje właśnie wniosek do UE o dofinansowanie inwestycji w szybkie składy zespolone. Jak mówi Krzysztof Celiński, prezes firmy, w rozmowie z "Pulsem Biznesu", Intercity muszą szybciej jeździć, albo czeka je marginalizacja.

Prezes w dzienniku zapewnił, że do mistrzostw Euro 2012 gotowych będzie kilka szybkich składów.
Bez przyspieszenia pociągów do 220 km/h na kluczowych trasach z Warszawy do Krakowa, tak by podróż trwała mniej niż dwie godziny, kolej nie będzie mogła rywalizować z transportem samochodowym i lotniczym, a to będzie oznaczać dla PKP IC marginalizaję.

Zapytany konieczność kupowania szybkich składów zespolonych, na które kolei nie stać, prezes Celiński wyjaśnił w "PB", że "pociąg to nie garnitur, by po roku kupować nowy". Dlatego też konieczny jest zakup od razu szybkich pociągów, które będą jeździć na naszych torach przez kolejnych kilkadziesiąt lat, kiedy uda się zmodernizować całą infrastrukturę.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 273 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP