PKP Intercity powinno zamówić kolejne EZT po roku 2020

PKP Intercity powinno zamówić kolejne EZT po roku 2020
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

PKP Intercity powinno wznowić zakupy Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT) po roku 2020 - poinformował w środę PAP prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.

"Intercity nie odchodzi od formuły zamawiania Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Będzie to robić, może w trochę inny sposób lokując zamówienie. Będzie chciało najpierw przeprowadzić pewne prace projektowe pod praktycznie własne potrzeby, później przeprowadzić długi okres jazdy obserwowanej, żeby uniknąć tego co było - z deski kreślarskiej do produkcji i do eksploatacji" - powiedział Mamiński.

"Myślę, że w tym modelu jest szansa na zamówienia. Oczywiście nie będzie to ani za rok, ani za trzy, (...) ale na przełomie perspektywy, czyli po roku 2020, czy 2022. Uważam, że zamówienie kilkudziesięciu sztuk EZT jest bardzo realne i tak będzie to ujęte w polityce taborowej spółki Intercity" - dodał.

O zamówieniach nowych EZT przez PKP Intercity zrobiło się głośno pod koniec maja tego roku, gdy spółka odstąpiła od zakupu 10 EZT typu Dart od bydgoskiej Pesy w ramach zamówienia uzupełniającego.

"Spółka PKP Intercity dokonała bardzo precyzyjnych analiz, które wskazały, że w ramach tego projektu zamówienie dodatkowych sztuk staje się w pewnym sensie nieefektywne" - skomentował decyzję Mamiński i wyjaśnił, że w ramach tego samego projektu nowe Darty musiałyby być skierowane tylko na te same linie, a tymczasem do obsługi obecnych potoków pasażerów wystarczają dotychczasowe pociągi.

Strategia taborowa PKP Intercity na lata 2016-2020 zakłada modernizację 455 wagonów oraz kupno 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik zamierza kupić 40 lokomotyw - 30 elektrycznych i 10 spalinowo-elektrycznych, a kolejnych 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji będzie przystosowanych do prędkości minimum 160 km/h. Strategia zakłada także modernizację 15 stacji postojowych. Kolejowa spółka na realizację tej strategii przeznaczy około 2,5 mld zł.

W 2015 r. PKP Intercity zakończyło program inwestycji w tabor na kwotę blisko 5,5 mld zł. W ramach projektów kupiono m.in. nowe pociągi Pendolino, FLIRT3 i Dart.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PKP Intercity powinno zamówić kolejne EZT po roku 2020

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!