Koniec awantury o PKP PR. Dziś (1 grudnia) InterCity przejmuje pociągi międzywojewódzkie, jutro rząd ma zaakceptować zasady przejęcia spółki PKP PR przez samorządy
Przejmowana przez samorządy spółka będzie potrzebować ok. 7,5 mld zł do 2020 r. na wymianę i modernizację taboru. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami rząd zarezerwował na ten cel 507,6 mln zł unijnego wsparcia na inwestycje warte 1316,7 mln zł. Tyle ma kosztować zakup 60 pociągów. Nowe mają się pojawić na torach do 2014 roku. Do 2015 roku spółka ma też otrzymywać corocznie z budżetu państwa ok. 100 mln zł.
Wśród postulatów samorządów był też wniosek o podwyższenie wpływów z CIT o 2 pkt proc., do 16 proc., co dałoby im rocznie dodatkowe kilkaset mln zł.
PKP Przewozy Regionalne zostaną podzielone. Od dzisiaj prawie wszystkie pociągi pospieszne międzywojewódzkie i międzynarodowe przechodzą do spółki siostry PKP InterCity. Pod szyldem PKP Przewozy Regionalne obsługiwane będą międzynarodowe połączenia z Wrocławia do Drezna i Pragi oraz pospieszny pociąg relacji Kraków Główny – lotnisko Balice.
Obie spółki wprowadzają nowe oferty. M.in. bilet turystyczny i bilety sieciowe od dzisiaj ważne są we wszystkich pociągach PKP PR w dowolnej klasie. Do końca roku będą ważne w pociągach pospiesznych PKP InterCity wszystkie bilety kupione przed 30 listopada na przejazdy pociągami pośpiesznymi PKP PR.
Jak pisze "Rzeczpospolita" znacznie zmieni się struktura PKP InterCity, której upublicznienie ma nastąpić w przyszłym roku. Zatrudnienie i jej przychody mają wzrosnąć dwukrotnie. Obecnie PKP IC zatrudnia 5 tys. osób i to łącznie z 2,5 tys. pracowników przejętych od PKP Cargo wraz z lokomotywami. Od dzisiaj zespół spółki to 10 tys. osób.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PKP InterCity się rozrasta