PKP Intercity: w ostatnich dniach ponieśliśmy milionowe koszty

PKP Intercity: w ostatnich dniach ponieśliśmy milionowe koszty
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Prezes PKP Intercity Krzysztof Celiński powiedział, że spółka w ostatnich dniach poniosła milionowe koszty. Spowodowały je opóźnione i odwołane pociągi, zwrócone przez pasażerów bilety i wydane podróżnym napoje i kanapki.

Od weekendu na trasach kolejowych na południu Polski, szczególnie w okolicach Krakowa, Częstochowy i Kielc, panują bardzo trudne warunki spowodowane mrozem, opadami śniegu i marznącego deszczu. Pociągi mają kilkugodzinne nawet opóźnienia, ponieważ brakuje zasilania w skutych lodem przewodach trakcyjnych.

Jak powiedział Celiński, koszty jakie poniosły spółki kolejowe przez awarie, będą liczone "na pewno w milionach złotych", aczkolwiek trudno na razie dokładniej je oszacować. "Do tego trzeba jeszcze dodać, że wiele osób słysząc co się dzieje po prostu zrezygnowało z jazdy albo pojechało samochodem albo poleciało samolotem" - powiedział. Zaznaczył, że zaufanie pasażerów do kolei musi się odbudować.

PKP Intercity odwołało w poniedziałek cztery połączenia i kolejne cztery pociągi kursujące od wtorku do piątku. Chodzi o pociąg Kaszub z Gdyni do Krakowa i w drugą stronę, na odcinku Warszawa Zachodnia - Kraków Główny i pociąg Kościuszko w obie strony między Warszawą Wschodnią a Krakowem Głównym. Podróżnych mają zabierać inne składy jadące tymi trasami.

Poza tzw. "utraconymi korzyściami", czyli pieniędzmi, których przewoźnik nie zarobił z powodu odwołanych albo opóźnionych pociągów, PKP Intercity poniosło też koszt bezpłatnych poczęstunków i napojów, z których skorzystało w jego pociągach ponad 2 tysiące pasażerów.

Na odcinkach torów, gdzie zabrakło zasilania, pociągi elektryczne są przeciągane przez lokomotywy spalinowe, co wiąże się z prawie dwugodzinnymi opóźnieniami. "Nie wiemy jeszcze, w jakim stopniu podzielimy się kosztami podstawienia lokomotyw spalinowych" - powiedział Celiński.

Dodał, że pasażerowie mogą liczyć na odszkodowania od przewoźnika tylko w sytuacji, gdy pociąg spóźnił się z jego winy. Przypomniał, że naprawdę trudne warunki panują tylko na kilku trasach, podczas gdy w całym kraju pociągi kursują normalnie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PKP Intercity: w ostatnich dniach ponieśliśmy milionowe koszty

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!