Kolejowy przewoźnik towarów, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, zainwestuje w tym roku 62,1 mln zł, czyli ponad dwa razy więcej niż w roku 2007. Pieniądze przeznaczy m.in. na modernizację terminalu przeładunkowego w Sławkowie, dzięki któremu zamierza zwiększyć odprawy kontenerów.
W tym roku spółka planuje wypracowanie 335,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o prawie 3 proc. więcej niż w 2007 r. Liczy zwłaszcza na wzrost przewozów ładunków przez przejście graniczne Hrubieszów - Izov (Ukraina). Spaść może natomiast zysk netto. Prognoza mówi o 40,2 mln zł czystego zarobku - czytamy w "Parkiecie".
Jeśli taki wynik zostanie osiągnięty, zysk pogorszy się o prawie 5 proc. Dlaczego? - pyta "Parkiet". - Musimy ponosić wyższe koszty, zwłaszcza związane z zakupem materiałów, energii, oleju napędowego, wynagrodzeń oraz usług obcych. W tym ostatnim wypadku chodzi o płatności za remonty infrastruktury kolejowej oraz opłaty za użytkowanie wagonów kolei krajów byłej Wspólnoty Państw Niepodległych na terenie Polski - twierdzi prezes Tracichleb.
Obecnie PKP LHS 94,3 proc. przychodów osiąga z działalności przewozowej, a 5,7 proc. z usług dodatkowych, m.in. z dzierżawy infrastruktury oraz usług agencji celnej. Spółka planuje rozpocząć w 2009 r. pełną obsługę spedycyjną. Najważniejszym jej klientem jest Huta Katowice (ArcelorMittalPoland), dla której przewozi rudy żelaza - napisał "Parkiet".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PKP LHS: rosną koszty przewozów