PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa przeanalizuje możliwość wydłużenia trasy na zachód do Gliwic lub Kędzierzyna-Koźla - oświadczył prezes PKP LHS Zbigniew Tracichleb.
Prezes zapowiedział też rozpoczęcie prac analitycznych nad możliwością elektryfikacji linii LHS, która obecnie obsługiwana jest przez lokomotywy spalinowe. Analizy mają potrwać do roku 2019.
Czytaj również: Rekordowe przewozy po szerokim torze
Tracichleb dodał, że jeśli doszłoby do elektryfikacji, to pociągi z Ukrainy mogłyby przejeżdżać przez granicę bez konieczności zmiany lokomotywy.
Linia LHS to najdłuższa linia szerokotorowa w Polsce przeznaczona do transportu towarowego. Łączy kolejowe przejście graniczne polsko-ukraińskie Hrubieszów/Izow z woj. śląskim. Liczy prawie 400 km i biegnie przez pięć województw: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie. Linia LHS jest w wyłącznym użytkowaniu zarządcy - spółki PKP LHS w Zamościu. LHS kończy się obecnie w Sławkowie, gdzie znajduje się Euroterminal.
Czytaj także: PKP LHS spodziewa się pierwszego takiego pociągu z pominięciem Rosji
81,4 proc. udziałów w spółce Euroterminal Sławków, której kapitał zakładowy to prawie 182,5 mln zł, należy do katowickiej Grupy CZH, natomiast po 9,3 proc. udziałów mają spółki: PKP Cargo Logistics oraz PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PKP LHS rozważa wydłużenie i elektryfikację szerokiego toru