PKP nie będzie sprzedawać biletów PCC/Arriva

PKP nie będzie sprzedawać biletów PCC/Arriva
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Kasy biletowe należące do PKP Przewozy Regionalne (PKP PR) nie będą od 1 stycznia sprzedawać biletów prywatnego przewoźnika PCC/Arriva - poinformował w środę zarząd PKP PR.

"Oznacza to, niestety, utrudnienia dla korzystających z pociągów tego przewoźnika. Sytuacja jest o tyle niezrozumiała, że dotychczasowa współpraca między przewoźnikami układała się dobrze, a PKP Przewozy Regionalne chciały ją kontynuować na dotychczasowych warunkach - pomimo znacznego wzrostu kosztów realizacji usług" - uzasadnił tę decyzję Paweł Ney, rzecznik PKP PR.

Polsko-brytyjskie konsorcjum PCC/Arriva obsługuje część niezelektryfikowanych tras kolejowych w regionie kujawsko- pomorskim. Dotychczas podróżni korzystający z usług obu działających tu przewoźników (drugim są PKP PR) mogli kupować jeden bilet na całą trasę podróży, niezależnie od liczby przesiadek pomiędzy pociągami obu operatorów.

"PKP Przewozy Regionalne nie nalegały i nie nalegają na podwyższenie wysokości prowizji od sprzedaży biletów kontrahenta. PKP Przewozy Regionalne, wbrew żądaniom, nie mogą natomiast obniżyć prowizji (której wysokość została zaakceptowana przez Arrivę rok temu) do poziomu, który nie pokrywa kosztów ponoszonych z tytułu świadczenia usług" - podkreślił Ney.

Obecnie konsorcjum PCC/Arriva dysponuje własnymi kasami jedynie na dworcach w Bydgoszczy i Grudziądzu. Podróżni wsiadający na innych stacjach mogą od 1 stycznia kupować bilety tylko u konduktorów. Obaj przewoźnicy zadeklarowali honorowanie w styczniu jedynie wspólnych biletów okresowych i miesięcznych zakupionych do 31 grudnia.

"Niestety, oznacza to, że bilet zakupiony po 1 stycznia u jednego przewoźnika nie będzie honorowany u drugiego przewoźnika obsługującego tę samą linię. Ponadto, dla klientów przesiadających się i korzystających w czasie swojej podróży z dwóch przewoźników, może to oznaczać wzrost kosztów podróży" - poinformował Maciej Królak, rzecznik PCC/Arriva w oświadczeniu zamieszczonym na stronie internetowej przewoźnika.

"Na początku przyszłego roku z naszej strony zaproponujemy ofertę, która ten wzrost kosztów przejazdu w części zniweluje. Z przykrością informujemy o tej sytuacji. Uważamy jednak, że zrobiliśmy wszystko co w naszej mocy, aby do tego nie doszło; Niestety w tej chwili jesteśmy bezsilni" - zaznaczył Królak.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PKP nie będzie sprzedawać biletów PCC/Arriva

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!