PKP PLK otrzymały pięć ofert w przetargu na remont linii kolejowej 273, czyli tzw. magistrali nadodrzańskiej, na odcinkach o łącznej długości ponad 23 km.
Kryteria wyboru wykonawcy stanowią cena (60 proc.) oraz termin realizacji (40 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali 36-miesięczną gwarancję i skrócenie podstawowego terminu realizacji (549 dni) o 30 dni.
Natomiast najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Infra Silesia, Transkol - opiewa ona na 62,49 mln zł netto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 64,40 mln zł netto.
Pozostali wykonawcy to (ceny netto): konsorcjum Infrakol, Track Tec Construction (63,50 mln zł), Strabag (71,53 mln zł), Torpol (72,67 mln zł) i Porr Polska Construction (72,94 mln zł).
Trwająca od kilku lat modernizacja magistrali nadodrzańskiej to jeden z ważniejszych projektów realizowanych przez PKP PLK. „Nadodrzanka” należy do kluczowych linii kolejowych.
Prowadzi z Wrocławia do Szczecina przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nową Sól, Zieloną Górę, Rzepin, Kostrzyn i Gryfino. Trasa stanowi ważny element korytarza transportowego C-E 59 łączącego Skandynawię z południem Europy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PKP PLK mają pięć ofert na magistralę nadodrzańską