PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PKP PLK mogą podpisać kontrakt na tunel w Łodzi

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
02-11-2017 17:24 |  aktualizacja: 02-11-2017 17:23
PKP PLK mogą podpisać kontrakt na tunel w Łodzi

Tunel kolejowy w Łodzi będzie kolejną tego typu budowlą po tunelu, który powstał w ostatnich latach na Lotnisko Chopina w Warszawie.

fot. PKP PLK

KIO oddaliła w czwartek odwołania od wyniku przetargu na budowę tunelu, który połączy nowy dworzec kolejowy Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieńcem.

  • Tunel średnicowy to przedłużenie linii kolejowej z Łodzi Fabrycznej na zachód.
  • Tunele szlakowe zostaną wykonane metodą tarczy zmechanizowanej (tunel dwutorowy) oraz metodą odkrywkową i górniczą (tunele jednotorowe).
Odwołania należały do konsorcjów, których liderami są turecki Gulermak oraz włoskie Astaldi. Decyzja Krajowej Izby Odwoławczej oznacza, że PKP PLK mają już prawo podpisać umowę ze zwycięzcą przetargu.

Wyniki przetargu

W połowie września jako najkorzystniejszą wybrano ofertę konsorcjum Energopol-Szczecin oraz PBDiM Mińsk Mazowiecki wyceniło prace na 1,293 mld zł netto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 1,763 mld zł netto.

Kryteria wyboru wykonawcy stanowiły: cena (60 proc.), termin realizacji (25 proc.) oraz okres gwarancji (15 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali 48-miesięczny okres realizacji oraz 72-miesięczną gwarancję.

Pozostałe oferty złożyły (ceny netto):

1. Konsorcjum: Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut, Mosty Łódź, Gulermak sp. z o.o. - 1,105 mld zł - odrzucona

2. Konsorcjum Astaldi, Torpol - 1,356 mld zł

3. IDS-Bud - 1,460 mld zł - odrzucona

4. Dogus Insaat ve Ticaret - 1,705 mld zł - odrzucona

5. Konsorcjum: Impresa Pizzarotti, Impresa Pizzarotti (oddział w Polsce) - 1,745 mld zł netto - odrzucona

Same korzyści

Tunel średnicowy to przedłużenie linii kolejowej z Łodzi Fabrycznej na zachód. Pod miastem tunel rozdzieli się na dwa kierunki: na północ doprowadzi do stacji Łódź Żabieniec, a na południe do stacji Łódź Kaliska.

Jak podkreślały wcześniej PKP PLK, wybudowanie tunelu umożliwi w Łodzi ruch dalekobieżny północ - południe i wschód - zachód.

Schemat planowanej inwestycji w Łodzi. fot. PKP PLK
Schemat planowanej inwestycji w Łodzi. fot. PKP PLK

Wpłynie także na poprawę dostępu mieszkańców aglomeracji łódzkiej do transportu kolejowego oraz poprawi konkurencyjność kolei względem innych środków transportu.

Inwestycja zakłada budowę dwóch nowych przystanków w tunelu: u zbiegu ulic Zielonej, Zachodniej i Kościuszki (przystanek Centrum) oraz u zbiegu ulic Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej (przystanek Ogrodowa).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 327 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP