Spółka PKP PLK może projektować rewitalizację linii kolejowych Łapy-Śniadowo i Śniadowo-Łomża w Podlaskiem. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wydała decyzje środowiskowe ws. tych inwestycji.
- - Decyzja środowiskowa, która określa środowiskowe uwarunkowania przedsięwzięcia jest konieczna, by prace projektowe mogły się rozpocząć - poinformował Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
- Decyzję ws. linii nr 36 Łapy-Śniadowo RDOŚ wydała we wtorek, w sprawie linii nr 49 Śniadowo-Łomża na początku stycznia.
- Linie Łapy-Śniadowo-granica województwa i Śniadowo-Łomża są jednymi z kilkunastu inwestycji kolejowych w Podlaskiem, które znajdują się na liście najważniejszych do zrealizowania w regionie i są zawarte w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r.
Zastępca dyrektora Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku Grzegorz Piekarski powiedział, że w przypadku obu linii RDOŚ oceniła, że nie ma konieczności przeprowadzania oceny odziaływania na środowisko dla tych inwestycji, bo będą one prowadzone na zamkniętych terenach PKP SA, w obrębie już istniejącej infrastruktury, która będzie rewitalizowana, przebudowywana lub likwidowana, w zależności od miejsc.
Jak wcześniej wielokrotnie podkreślały władze PKP PLK, głównym celem prac na tych liniach jest usprawnienie transportu kolejowego między Białymstokiem a Łomżą. Ma być reaktywowany ruch pasażerski i towarowy na tych trasach.
Linie Łapy-Śniadowo-granica województwa i Śniadowo-Łomża są jednymi z kilkunastu inwestycji kolejowych w Podlaskiem, które znajdują się na liście najważniejszych do zrealizowania w regionie i są zawarte w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. Obie są planowane do dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 - wynika z wcześniejszych danych PKP PLK.
Karol Jakubowski poinformował, że ws. linii Śniadowo-Łomża termin ogłoszenia przetargu będzie zależał od uzyskania finansowania, a to - jak dodał - zależy od rozstrzygnięcia przetargów dla innych linii, które PKP PLK realizuje w województwie podlaskim ze środków UE z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa. "W projekcie określony zostanie zakres prac, konieczny do wykonania dla przywrócenia parametrów linii" - dodał Jakubowski.
RDOŚ podała, że w ramach rewitalizacji 68 km linii Łapy-Śniadowo-granica województwa mają być m.in. przebudowane stacje Czarnowo-Undy i Śniadowo, zlikwidowana stacja Czerwony Bór, w Sokołach ma zostać bocznica, a zlikwidowana zbędna infrastruktura. Obecnie na długości 47,5 km linia ta jest nieczynna, wyłączona z eksploatacji.
W ramach rewitalizacji ponad 17 km linii Śniadowo-Łomża będą budowane perony w Kozikach i Starej Łomży, Konarzycach - poinformował Grzegorz Piekarski. Dodał, linia ta prawie w całości jest nieczynna, będzie udrażniana.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PKP PLK może projektować rewitalizację linii Łapy-Śniadowo i Śniadowo-Łomża