PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PKP PLK: zamknięcie fragmentu linii kolejowej Katowice - Rybnik

Autor: PAP
11-07-2016 16:09
PKP PLK: zamknięcie fragmentu linii kolejowej Katowice - Rybnik
Fot. PTWP

Od poniedziałku pasażerowie pociągów Kolei Śląskich jeżdżących linią Katowice-Rybnik muszą między Orzeszem a Czerwionką korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Powód to prace na stacji Orzesze Jaśkowice związane z modernizacją linii Orzesze Jaśkowice – Tychy.

Jak poinformował PAP w poniedziałek Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, obowiązująca od tego dnia zastępcza komunikacja autobusowa dotyczy wszystkich połączeń regionalnych wykonywanych przez samorządowego przewoźnika.
Jeżdżące normalnie linią Katowice-Rybnik pociągi obsługiwane przez spółkę PKP Intercity (m.in. międzynarodowe połączenia w kierunku Ostrawy), są kierowane trasą objazdową przez Pszczynę i Zebrzydowice.

Zastępczą komunikację autobusową PLK przewidziały do 19 lipca - w związku z pracami rewitalizacyjnymi na linii Orzesze Jaśkowice - Tychy. Rozpoczęły się bowiem prace na stacji Orzesze Jaśkowice, gdzie zaplanowano wymianę rozjazdów, przebudowę sieci trakcyjnej i wymianę nawierzchni na przejeździe kolejowo-drogowym.

Jednotorowa zelektryfikowana linia 169 Tychy - Orzesze Jaśkowice jest ważna dla transportu z i do Rybnickiego Okręgu Węglowego - jeżdżą nią m.in. pociągi obsługujące kopalnie, hutę i elektrownię.

W grudniu ub. roku PKP PLK zakończyły rewitalizację pierwszego jej odcinka: Orzesze Jaśkowice - Łaziska Średnie, co dwukrotnie podniosło dopuszczalną tam prędkość pociągów - do 100 km/h. Wiosną tego roku rozpoczął się drugi etap przedsięwzięcia, obejmujący odcinek Tychy - Łaziska Średnie, a także stację Orzesze Jaśkowice.

Prace te mają zakończyć się w czwartym kwartale br. Koszt remontu całej linii przekroczy 77 mln zł. Efektem ma być szybszy przejazd pociągów - do 120 km/h. Łącznie na tej linii przebudowanych ma zostać 18 km torów i sieci trakcyjnej, 26 rozjazdów, 21 przejazdów kolejowo-drogowych i 28 obiektów inżynieryjnych.

Po linii Orzesze Jaśkowice - Tychy nie kursowały ostatnio pociągi pasażerskie. W kwietniu br. PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji linii kolejowych łączących Orzesze Jaśkowice, Tychy, Nowy Bieruń i Oświęcim. Okoliczne samorządy chciałyby, by kiedyś jeździły tamtędy np. pociągi do Krakowa.

Przetarg zarządcy kolejowej infrastruktury na opracowanie dokumentacji dotyczy odcinków linii kolejowych nr 140, 169, 179, 885 i 138. Zgodnie z założeniami dzięki remontowi infrastruktury na liczącą ok. 48 km trasę łączącą Orzesze z Oświęcimiem mogłyby wrócić pociągi pasażerskie i poruszać się po niej z prędkością 80-120 km/h.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 982 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 502 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP