XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

PKP PLK zapytają ekspertów o tunel średnicowy w Warszawie

PKP PLK zapytają ekspertów o tunel średnicowy w Warszawie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) zamówią ekspertyzę w Centrum Naukowo-Technicznym Kolejnictwa w sprawie tunelu kolejowego w Warszawie - poinformował w czwartek na konferencji prasowej Jacek Nowak z warszawskiego oddziału PKP PLK.

Samorząd województwa kupił dla Kolei Mazowieckich 26 osobowych wagonów piętrowych o wysokości nieco ponad 4,63 m. Polskie normy określają, że dla zachowania bezpieczeństwa minimalna odległość między dachem wagonu a siecią trakcyjną powinna wynosić 20 cm.

Według firmy Koleje Mazowieckie, w wyremontowanym tunelu średnicowym dla pociągów podmiejskich w kilku miejscach odległość ta nie będzie mogła zostać zachowana. Pociągi z nowymi wagonami nie będą więc mogły jeździć wyremontowanym tunelem.

Nowak powiedział w czwartek, że PKP PLK zamówią ekspertyzę odpowiadającą na pytanie, czy po dodatkowych pracach budowlanych można w tym tunelu zachować bezpieczeństwo przejazdu przy zmniejszonej odległości między dachem wagonu a siecią trakcyjną. Potem, jeżeli eksperci odpowiedzą na to pytanie pozytywnie, PKP PLK wystąpi do Ministerstwa Infrastruktury o zgodę na takie przejazdy.

Ekspertyza ma być gotowa w grudniu.

Według PKP PLK, wysokość tunelu przed remontem wynosiła od 4,94 m do 5,52 m, a po remoncie wynosi od 4,92 m do 5,58 m. Sieć była przed remontem i jest po remoncie zawieszona na wysokości 4,80 m.

Przedstawiciele Kolei Mazowieckich i władz samorządowych województwa mówili wcześniej, że nowe wagony zostaną użyte do obsługi połączeń Warszawy z dużymi miastami województwa, a gdy okaże się, że pociągi z tymi wagonami nie pojadą linią średnicową dla linii podmiejskich, w samej stolicy będą się zatrzymywały tylko na największych dworcach.

Remont tunelu kosztował około 47 mln zł, trwał od 30 czerwca 2006 roku do 14 stycznia 2007 roku, a został sfinansowany ze środków własnych PKP PLK oraz kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PKP PLK zapytają ekspertów o tunel średnicowy w Warszawie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!