PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) zamówią ekspertyzę w Centrum Naukowo-Technicznym Kolejnictwa w sprawie tunelu kolejowego w Warszawie - poinformował w czwartek na konferencji prasowej Jacek Nowak z warszawskiego oddziału PKP PLK.
Według firmy Koleje Mazowieckie, w wyremontowanym tunelu średnicowym dla pociągów podmiejskich w kilku miejscach odległość ta nie będzie mogła zostać zachowana. Pociągi z nowymi wagonami nie będą więc mogły jeździć wyremontowanym tunelem.
Nowak powiedział w czwartek, że PKP PLK zamówią ekspertyzę odpowiadającą na pytanie, czy po dodatkowych pracach budowlanych można w tym tunelu zachować bezpieczeństwo przejazdu przy zmniejszonej odległości między dachem wagonu a siecią trakcyjną. Potem, jeżeli eksperci odpowiedzą na to pytanie pozytywnie, PKP PLK wystąpi do Ministerstwa Infrastruktury o zgodę na takie przejazdy.
Ekspertyza ma być gotowa w grudniu.
Według PKP PLK, wysokość tunelu przed remontem wynosiła od 4,94 m do 5,52 m, a po remoncie wynosi od 4,92 m do 5,58 m. Sieć była przed remontem i jest po remoncie zawieszona na wysokości 4,80 m.
Przedstawiciele Kolei Mazowieckich i władz samorządowych województwa mówili wcześniej, że nowe wagony zostaną użyte do obsługi połączeń Warszawy z dużymi miastami województwa, a gdy okaże się, że pociągi z tymi wagonami nie pojadą linią średnicową dla linii podmiejskich, w samej stolicy będą się zatrzymywały tylko na największych dworcach.
Remont tunelu kosztował około 47 mln zł, trwał od 30 czerwca 2006 roku do 14 stycznia 2007 roku, a został sfinansowany ze środków własnych PKP PLK oraz kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PKP PLK zapytają ekspertów o tunel średnicowy w Warszawie