PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PKP PLK zmienią plany przebudowy stacji Katowice. Przez Koleje Śląskie

Autor: PAP/PSZ
14-11-2017 10:53

PKP PLK zamawiają uzupełniające prace projektowe dotyczące przebudowy stacji Katowice. Dotychczasowe trwają od wiosny 2016 r. i są częścią planów przebudowy linii E65 między Będzinem i Zebrzydowicami. Nowe uwzględniają przeprowadzkę Kolei Śląskich sprzed roku.

Na oferty w przetargu na dokumentację uzupełniającą PLK planują czekać do 7 grudnia br.

Pod koniec września br. w odpowiedzi na interpelację poselską wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel informował, że wobec ograniczonego poziomu dofinansowania inwestycji dot. linii E65 ze środków UE oraz stanu przygotowania poszczególnych odcinków do realizacji, w obecnym projekcie CEF zrealizowane zostaną tylko prace na odcinku: Most Wisła - Czechowice Dziedzice - Zabrzeg.

Wobec części projektu obejmującej odcinki: Tychy - Most Wisła oraz Zabrzeg - Zebrzydowice - granica państwa, "podejmowane będą działania w celu zabezpieczenia innych źródeł finansowania, co pozwoli na rozpoczęcie realizacji prac także na tych odcinkach". Pozyskanie pozwoleń na budowę dla nich ministerstwo przewiduje na trzeci kwartał 2018 r.

Bittel sygnalizował we wrześniu, że pozwolenia dla odcinków Będzin - Katowice Szopienice Południowe oraz Katowice Szopienice Południowe - Katowice - Katowice Piotrowice (wraz z wprowadzonymi zmianami) powinny być gotowe w 2019 r.

Realizacja tej części projektu planowana jest obecnie w kolejnej tzw. perspektywie finansowej, czyli po 2021 r. "Należy jednakże podkreślić, że cały czas prowadzone są przez ministerstwo (...) oraz stronę samorządową działania mające na celu zidentyfikowanie źródeł finansowania, które pozwoliłyby na jak najszybszą realizację prac umożliwiających uruchomienie Śląskiej Kolei Aglomeracyjnej" - zaznaczył wiceminister.

Zgodnie z zamawianą dokumentacją, pod kątem zwiększenia przepustowości w tym rejonie między Będzinem a Katowicami Szopienicami Płd., zaprojektowana ma zostać m.in. zmiana układu dwutorowego na czterotorowy na odcinku Będzin - Sosnowiec Główny oraz układu dwutorowego na pięciotorowy na odcinku Sosnowiec Gł. - Szopienice Płd.

Według wcześniejszych informacji PLK na etapie prac koncepcyjnych poza rozbudową linii rozważano w tym rejonie m.in. budowę nowych peronów pod kątem ruchu aglomeracyjnego w Sosnowcu i Szopienicach Płd., a także budowę nowego przystanku Katowice Morawa.

Ogłoszenie przetargowe dla odcinka Katowice Szopienice Płd. - Katowice - Katowice Piotrowice przewidywało, że "planowana przebudowa (...) obejmie wszystkie elementy infrastruktury kolejowej, a także zmianę układu dwutorowego na czterotorowy od Katowic Szopienic Płd. do Katowic Ligoty wraz z wyjazdem w kierunku Chorzowa Batorego". Obok rozbudowy linii analizy dotyczyły też nowego przystanku Katowice Damrota.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 327 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP