Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PKP PR zmieni regulamin i zapłaci karę nałożoną przez UOKiK

Autor: PAP
21-01-2009 13:01

PKP Przewozy Regionalne zapłacą karę nałożoną przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) i dostosują regulamin do stanowiska Urzędu w sprawie biletów obowiązujących na trasach do 100 km - powiedział rzecznik prasowy PKP PR Paweł Ney.

Chodzi o 100 tys. zł kary, którą prezes UOKiK nałożył na największego polskiego przewoźnika kolejowego za uniemożliwianie zwrotu niewykorzystanych biletów obowiązujących na trasach do 100 km.
Ney zapowiedział, że firma nie będzie odwoływać się od decyzji prezes UOKiK do sądu, jednak uważa, że kwestionowany przez Urząd regulamin jest zgodny z prawem.

"Nie mieliśmy skarg pasażerów, a z drugiej strony interes przewoźnika został zabezpieczony" - oświadczył rzecznik. Dodał, że analogiczne zapisy znajdują się w regulaminach innych przewoźników.

Klient, który kupił bilet jednorazowy, nie miał możliwości zmiany warunków umowy

W czerwcu 2008 roku UOKiK wszczął postępowanie w związku z podejrzeniem stosowania przez spółkę PKP Przewozy Regionalne regulaminu świadczenia usługi, którego postanowienia mogły naruszać interesy konsumentów.

Jak wynika z komunikatu UOKiK, zarzuty urzęduUrzędy w PF.plZnajdź Urząd w swojej miejscowości. Opisy, adresy, telefony. Sprawdź!urzedy.PF.pl dotyczyły w szczególności ograniczania praw podróżujących na trasach do 100 km, m.in. braku możliwości zmiany umowy przewozu lub odstąpienia od niej oraz zwrotu należności proporcjonalnie do niewykorzystanego biletu.

UOKiK ustalił, że klient, który kupił bilet jednorazowy, nie miał możliwości zmiany warunków umowy, np. godziny wyjazdu, po rozpoczęciu "terminu ważności biletu" określonego przez przewoźnika. Kupując nawet z kilkugodzinnym wyprzedzeniem bilet podróżny musiał liczyć się z tym, że w przypadku nagłej zmiany godziny wyjazdu jego zwrot lub wymiana nie będą możliwe poza terminami sztywno wyznaczonymi przez spółkę.

Zdaniem urzęduUrzędyTwoja baza firm z całej Polski pkt.pl wszystko i w porządkuwww.pkt.pl, jest to praktyka nieuczciwa. Zgodnie z przepisami dopóki pasażer nie zajmie miejsca w pociągu, możliwe jest dokonanie każdej zmiany związanej z terminem, godziną wyjazdu, trasą bądź klasą. Może również odstąpić od umowy - wtedy powinien otrzymać zwrot pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanego świadczenia.

Konsumenci zyskali prawo do rozpoczęcia podróży ze stacjiSanepidy, adresy na mapieAdresy sanepidów w Twojej okolicy! Na mapie, planowanie dojazdu ZobaczSanepid.Pf.pl pośredniej

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 159 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP