PKP znowu remontuje tory do Katowic

PKP znowu remontuje tory do Katowic
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Dwie godziny zamiast jednej zajmuje od kilku dni przejazd pociągiem z Rybnika do Katowic.

Wszystko przez kolejny, jak zapewniają kolejarze, niezbędny remont na tej trasie - pisze "Dziennik Zachodni"

- Trwa modernizacja odcinka od Katowic Ligoty do Orzesza Jaśkowic. Zmieniamy tory na nowe i podkłady. Zakończenie prac zaplanowaliśmy na koniec listopada - informuje Jacek Karniewski, rzecznik prasowy Zakładu Linii Kolejowych w Gliwicach.

W efekcie, zamiast godziny, przejazd trwa dwa razy tyle. Z Rybnika pociąg jedzie przez Tychy (!) do Orzesza, tam pasażerowie muszą przesiadać się do autobusu, który wiezie ich do Ligoty, gdzie ponownie wsiadają w pociąg.

- Jestem emerytem, ale w ciągu dwóch godzin to ja dojadę do Katowic na rowerze - mówi Jan Kretek z Czerwionki. - Nasza kolej to trzeci świat - dodaje mężczyzna.

Co ciekawe, pasażerowie dowiadują się o zmianach dopiero na dworcu, od pani, która zapowiada odjazdy pociągów. W najlepszym przypadku podczas zakupu biletu, od kasjerki.

Na rozkładzie jazdy jest jedynie zdawkowa informacja o tym, że kolej prowadzi remonty. Nie ma jednak ani słowa o tym gdzie, od kiedy i do kiedy będą, lub są zorganizowane objazdy.

- To po prostu skandal. Gdybym wiedział wcześniej, to zaplanowałbym podróż autobusem. Mam ważne spotkanie i nie wiem, czy na nie zdążę - powiedział nam wczoraj Dominik Pawłowski, którego spotkaliśmy na dworcu w Rybniku.

Jacek Karniewski jest zdziwiony takimi informacjami i obiecuje, że będzie interweniował w tej sprawie.

- Podróżni powinni być informowani o utrudnieniach jeszcze przed ich rozpoczęciem - mówi.

To już drugi tak uciążliwy remont na trasie z Rybnika do Katowic w tym roku.

- Niestety, na tym nie koniec. Kolejny remont planujemy od początku przyszłego roku. Wtedy rozpoczniemy roboty na odcinku od Rybnika do Orzesza - informuje Jacek Karniewski. - Możemy tylko apelować do pasażerów o cierpliwość i wyrozumiałość. Po remontach podróż na tej trasie znacznie się skróci - zapowiada Karniewski.

Na obecnie remontowanym odcinku z Katowic Ligoty do Orzesza Jaśkowic, pociągi mogły co najwyżej rozwinąć prędkość 50 km/h. W wielu miejscach było ograniczenie prędkości do 20 km/h.

Po zakończeniu prac pociągi na całym odcinku będą mogły poruszać się z prędkością 80 km/h. - Szybciej się nie da z uwagi na dość ostre zakręty - mówi Jacek Karniewski.

Podróżni doceniają remonty, jakie przeprowadza kolej, ale zastanawiają się, dlaczego prace nie są prowadzone na trzy albo przynajmniej dwie zmiany. Na torach robotników widać tylko do południa.

- Przecież gdyby robotnicy pracowali na zmiany, to roboty skończyliby trzy razy szybciej. A tak grzebią się z tym i PKP traci na wpływach z biletów, a my, pasażerowie, tracimy czas i nerwy - mówi Jan Kretek.

Rzecznik Zakładu Linii Kolejowych w Gliwicach nie potrafił nam odpowiedzieć, dlaczego robotnicy pracują tylko na jedną zmianę.

- Taka została podpisana umowa. Może tego typu roboty muszą być wykonywane tylko w dzień? Naprawdę nie mam pojęcia - mówi szczerze Karniewski.

Remont na rybnickiej linii nie jest jedynym na Śląsku. Poważne prace remontowe trwają również na odcinku od Czechowic Dziedzic do Bielska Białej. Tam z ruchu wyłączono jeden z dwóch torów.

To początek wielkich remontów na torach, które mają się zakończyć przed Mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 roku. W ramach tej inwestycji za 320 milionów euro ma zostać wybudowane połączenie kolejowe pomiędzy Katowicami, a portem lotniczym w Pyrzowicach. Kolej przygotowuje również modernizację tras do południowej granicy państwa przez Zwardoń i Zebrzydowice.

Przewidywany jest również remont dworców m.in. w Gliwicach, Katowicach, Zabrzu, Świętochłowicach. Nowe tory pojawią się na linii od Pszczyny, przez Tarnowskie Góry, aż do Gdyni.

W sumie do 2012 roku PKP ma zamiar wybudować i zmodernizować 1566 kilometrów torów.



×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PKP znowu remontuje tory do Katowic

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!