XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Placówka celna w Euroterminalu w Sławkowie

Placówka celna w Euroterminalu w Sławkowie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W poniedziałek w kompleksie Euroterminalu w Sławkowie (Śląskie), gdzie kończy się prowadzący ze Wschodu szeroki tor kolejowy, rozpocznie działalność oddział celny.

Ma to być ułatwienie zarówno dla korzystających z centrum logistycznego firm, jak i dla samych celników. Zwiększy się też atrakcyjność Euroterminalu, który docelowo chce obsługiwać ładunki transportowane do Europy koleją z Dalekiego Wschodu.

- Po długich poszukiwaniach celnicy otrzymali siedzibę, której rozwiązania techniczne odpowiadają najwyższym standardom unijnym. Obiekt, który mieści oddział celny, to nowoczesne centrum logistyczne, zaprojektowane na miarę oczekiwań rynku europejskiego - powiedziała w piątek PAP rzeczniczka katowickiej Izby Celnej, Elżbieta Gowin.

Do Sławkowa oddział celny przenosi się z pobliskiej Dąbrowy Górniczej. Według rzeczniczki, obiekt, wyposażony w ogromny kompleks magazynowy, składowisko z dwoma suwnicami o udźwigu 25 ton oraz zaplecze techniczne z parkingami, zapewnia kompleksową obsługę na najwyższym poziomie. Podkreśliła, że także położenie Euroterminalu przemawia za uruchomieniem tam placówki celnej. W ślad za nią do Sławkowa przenoszą się agencje celne.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, do końca tego roku możliwości przeładunku kontenerów w Sławkowie mają zwiększyć się trzykrotnie. Jeszcze w tym roku rozbudowywany kosztem ok. 100 mln zł terminal ma uzyskać bezpośrednie połączenie z Chinami, przez Kazachstan. Tym samym Sławków ma stać się częścią kolejowego "jedwabnego szlaku" z Dalekiego Wschodu do Europy, o którego stworzeniu mówi się od wielu lat.

Kilka tygodni temu w Sławkowie uroczyście oddano do użytku nowy kompleks magazynowy o powierzchni ok. 7 tys. m kw. wraz z niezbędną infrastrukturą przeładunkową, umożliwiającą m.in. przeładunek kontenerów z szerszego, prowadzącego ze wschodu toru, na węższy, europejski.

Do końca tego roku zdolności przeładunkowe centrum zwiększą się z obecnych ok. 35 tys. do ponad 100 tys. kontenerów rocznie. To więcej niż wynosi obecne zapotrzebowanie, jednak autorzy przedsięwzięcia są przekonani, że już wkrótce i to może okazać się za mało. W ubiegłym roku liczba przeładowywanych w Sławkowie kontenerów wzrosła ponad 10-krotnie, do 23 tys. sztuk, a zainteresowanie przeładunkami wyrażają kolejne firmy. Właściciel terminalu ma już kolejne plany jego rozbudowy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Placówka celna w Euroterminalu w Sławkowie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!