Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ciągle liczy na to, że uda jej się wykorzystać około 17 mld z 21 mld zł zarezerwowanych na budowę i modernizację dróg w budżecie na 2008 r. Aby tego dokonać, w instytucji wdrożono plan naprawczy.
Jak informuje "Parkiet", GDDKiA próbuje także zwiększyć grupę firm, które mogłyby startować w przetargach na budowę autostrad i dróg ekspresowych.
- Ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia próbujemy wyeliminować te zapisy, które mogą wpływać na ograniczanie konkurencji - mówi Witecki. Tłumaczy, że chodzi o wymagania finansowe i kadrowe stawiane spółkom. - Do tej pory było tak, że były one identyczne zarówno dla podmiotu budującego 160-kilometrowy odcinek drogi, jak i dla firmy, która odpowiadała za odcinek 20-kilometrowy - wyjaśnia.
Dodaje, że w ten sposób tylko kilka firm w kraju było w stanie realizować dane przedsięwzięcie. - Przeanalizowaliśmy oferty, które wpływały do GDDKiA w ciągu ostatnich 2 lat. Dzięki temu wiemy, jakie są średnie obroty tych firm i do jakiego poziomu trzeba zmniejszyć wskaźnik wymagań finansowych stawianych wykonawcom, aby wprowadzić do gry więcej wykonawców, a jednocześnie zachować bezpieczeństwo finansowe inwestycji - informuje Witecki. Jego zdaniem, po wprowadzeniu nowych zasad rynek wykonawców w Polsce zwiększy się z kilkunastu do kilkuset firm.
Pozostałe zmiany mają charakter organizacyjny. - Od 1 października 2008 r. wdrażamy program decentralizacji. Wiele kompetencji zostanie oddelegowanych do oddziałów - informuje Witecki.
Dodaje, że większość przetargów będzie ogłaszanych w regionach. - Do końca sierpnia rozstrzygnęliśmy 23 przetargów na 8,6 mld zł. W toku jest kolejnych 19 - twierdzi Witecki. Zapowiada, że w 2008 r. GDDKiA ogłosi jeszcze około 30 przetargów, a w całym 2009 r. drugie tyle - czytamy w "Parkiecie".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Plan naprawczy dla GDDKiA już wdrożony