Holenderskie Koleje Żelazne (Nederlandse Spoorwegen - NS) ogłosiły, że wybrały ofertę hiszpańskiego producenta CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) jako dostawcy 120 pociągów Sprinter nowej generacji.
Te elektryczne pociągi będą wyposażone m.in. w system automatycznego sterowania ruchem i sygnalizacji tor-maszynista – ERTMS.
W przypadku opcji kontraktu dostawy dalszych jednostek, CAF i Alstom rozważają współpracę.
Czekając na nowe Sprintery, NS planuje przywrócić do użytku 18 dwupokładowych pociągów DD-AR, jakie w latach 1992-1992 produkowały niemieckie zakłady Talbot (przejęte przez Bombardiera), francuskie De Dietrich Ferroviaire (przejęte przez Alstom) oraz niemieckie Adtranz (przejęte przez Alstom).
NS poinformował też, że do końca br. zakończy kwalifikację dostawców systemu High Frequency Rail programme (PHS), który ma służyć radykalnej poprawie przepustowości linii kolejowych w Holandii.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Plany inwestycyjne kolei w Holandii