Pociąg z Chin do Niemiec dojechał na czas i wypuścił 20 razy mniej CO2 niż samolot

Pociąg z Chin do Niemiec dojechał na czas i wypuścił 20 razy mniej CO2 niż samolot
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Trasa licząca 10 tys. km została pokonana - pociąg przyjechał na miejsce, na czas i w całości, a emisja CO2 okazała się 20-krotnie mniejsza niż w wypadku transportu lotniczego.

Zgodnie z rozkładem, pierwszy transport produktów IT przejechał ponad 10 tys. km koleją z Chin do Niemiec i wjechał 7 października do Hamburga. Dzięki DB Schenker jedna podróż umożliwiła zmniejszenie emisji CO2 o 2200 ton w porównaniu do transportu lotniczego - informuje "Rynek Kolejowy".

Dzięki 20-letniemu doświadczeniu oraz implementacjom innowacyjnych rozwiązań ekologicznych, wiodący producent "zielonego" IT – firma Fujitsu Siemens Computers - wprowadził w życie wykorzystanie transeurazjatyckiego mostu kolejowego jako przyjaznej środowisku alternatywy dla transportu lotniczego.

Dla Fujitsu Siemens Computers przewiezienie systemów typu barebone oraz monitorów LCD z południowych Chin do europejskich centrów produkcji i następnie dystrybucja na terenie Niemiec to doskonałe rozwiązanie optymalizujące czas dostawy, koszty oraz troskę o środowisko. Emisja CO2 zaoszczędzona dzięki zastąpieniu samolotu pociągiem jest równoznaczna z 10,000,000 kilometrami prywatnych podróży samochodem.

Marzenie o ekologicznym pociągu zostało zrealizowane dzięki logistycznemu wsparciu firmy DB Schenker, która współpracowała z operatorami kolejowymi w Polsce, Białorusi, Rosji, Mongolii i Chinach w celu skoordynowania tej epickiej podróży. Pociąg wyruszył 19 września w Xiangtan w południowych Chinach obierając za cel Hamburg, przekraczając pięć granic. Postęp pociągu w trakcie podróży był śledzony dzięki technologii GPS, z nieustannym monitoringiem i rejestrowaniem temperatury oraz wstrząsów w 50 szczelnie zamkniętych kontenerach. Hans Erbe, dyrektor ds. zarządzania zapleczem logistycznych w Fujitsu Siemens Computers komentuje: -Możemy obserwować dokładną pozycję pociągu, a nawet wykryć kiedy poszczególne kontenery przejeżdżają przez łączenia torów. Komponenty i monitory były dobrze zapakowane i bezpiecznie zniosły wszelkie wstrząsy.

Pociąg w Hamburgu przywitał Bernd Bischoff, prezes Fujitsu Siemens Computers oraz Norbert Bensel, prezes DB Schenker i członek zarządu DB Mobility Logistics AG. Fujitsu Siemens Computers planuje nawiązać współpracę z DB Schenker w celu organizowania regularnych dostaw na podobieństwo tej pierwszej. Firma byłaby wówczas pierwszym producentem, który wykorzysta transeurazjatyckie dostawy przy użyciu najbardziej ekologicznego środka transportu w celu zredukowania emisji CO2.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pociąg z Chin do Niemiec dojechał na czas i wypuścił 20 razy mniej CO2 niż samolot

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!