Trasa licząca 10 tys. km została pokonana - pociąg przyjechał na miejsce, na czas i w całości, a emisja CO2 okazała się 20-krotnie mniejsza niż w wypadku transportu lotniczego.
Dzięki 20-letniemu doświadczeniu oraz implementacjom innowacyjnych rozwiązań ekologicznych, wiodący producent "zielonego" IT – firma Fujitsu Siemens Computers - wprowadził w życie wykorzystanie transeurazjatyckiego mostu kolejowego jako przyjaznej środowisku alternatywy dla transportu lotniczego.
Dla Fujitsu Siemens Computers przewiezienie systemów typu barebone oraz monitorów LCD z południowych Chin do europejskich centrów produkcji i następnie dystrybucja na terenie Niemiec to doskonałe rozwiązanie optymalizujące czas dostawy, koszty oraz troskę o środowisko. Emisja CO2 zaoszczędzona dzięki zastąpieniu samolotu pociągiem jest równoznaczna z 10,000,000 kilometrami prywatnych podróży samochodem.
Marzenie o ekologicznym pociągu zostało zrealizowane dzięki logistycznemu wsparciu firmy DB Schenker, która współpracowała z operatorami kolejowymi w Polsce, Białorusi, Rosji, Mongolii i Chinach w celu skoordynowania tej epickiej podróży. Pociąg wyruszył 19 września w Xiangtan w południowych Chinach obierając za cel Hamburg, przekraczając pięć granic. Postęp pociągu w trakcie podróży był śledzony dzięki technologii GPS, z nieustannym monitoringiem i rejestrowaniem temperatury oraz wstrząsów w 50 szczelnie zamkniętych kontenerach. Hans Erbe, dyrektor ds. zarządzania zapleczem logistycznych w Fujitsu Siemens Computers komentuje: -Możemy obserwować dokładną pozycję pociągu, a nawet wykryć kiedy poszczególne kontenery przejeżdżają przez łączenia torów. Komponenty i monitory były dobrze zapakowane i bezpiecznie zniosły wszelkie wstrząsy.
Pociąg w Hamburgu przywitał Bernd Bischoff, prezes Fujitsu Siemens Computers oraz Norbert Bensel, prezes DB Schenker i członek zarządu DB Mobility Logistics AG. Fujitsu Siemens Computers planuje nawiązać współpracę z DB Schenker w celu organizowania regularnych dostaw na podobieństwo tej pierwszej. Firma byłaby wówczas pierwszym producentem, który wykorzysta transeurazjatyckie dostawy przy użyciu najbardziej ekologicznego środka transportu w celu zredukowania emisji CO2.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pociąg z Chin do Niemiec dojechał na czas i wypuścił 20 razy mniej CO2 niż samolot