Już tylko co trzeci pociąg towary przybył do celu w IV kwartale 2014 roku zgodnie z ustalonym harmonogramem.
Tylko w porównaniu z III kwartałem 2014 roku, w IV kwartale średni czas opóźnień pociągów towarowych zwiększył się z 485 minut aż do 605 minut (wzrost o 24,7 proc.). W ruchu krajowym, pociągi cargo spóźniały się jeszcze więcej, bo o prawie 10,5 godziny.
W IV kwartale 2014 roku przewoźnicy uruchomili 120 397 pociągów, z czego więcej niż dwie godziny opóźnienia miał co drugi z nich (59774).
Przewoźnicy kolejowi odwołali ponadto 1820 pociągów.
Należy zakładać, czego nie stwierdza UTK, że głównym powodem pogorszenia wskaźnika „punktualności” i zwiększenia jego skali są roboty prowadzone na torach.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pociągi towarowe notorycznie spóźnione