PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pociągiem na EURO 2012 przez Szczecin?

Autor: Głos Szczeciński
24-04-2008 08:57

PKP obiecuje, że modernizacje odcinka do granicy z Niemcami oraz linii Szczecin-Poznań odbędą się.

Na EURO 2012 przez Szczecin przejeżdżać będą kibice m.in. z Lubeki, Hamburga czy Berlina. Jest szansa, że kolej wyremontuje przynajmniej część linii prowadzących do miast, gdzie rozgrywane będą mecze - pisze "Głos Szczeciński".

Informacja PKP o stanie przygotowań do mistrzostw Europy, wzbudziła sporo zamieszania. Okazało się bowiem, że wśród planowanych inwestycji pominięto Szczecin. A przecież tędy, na mecze do Gdańska, Poznania czy Wrocławia, przejeżdżać będzie wielu kibiców, zwłaszcza z Niemiec i Skandynawii.

- Na terenie Oddziału Regionalnego PKP PLK w Szczecinie nie przewiduje się prac modernizacyjnych, wynikających bezpośrednio z przygotowań do EURO 2012 - potwierdza Romana Nakoneczna z regionalnego oddziału Polskich Linii Kolejowych w Szczecinie. - Jednak w najbliższych 4-5 latach będziemy prowadzić prace, które z pewnością usprawnią podróżowanie przed tą wielką imprezą sportową.

Oznacza to, że zapowiadane wcześniej inwestycje, zostaną zrealizowane. W sierpniu br. rozpocznie się modernizacja polskiego odcinka linii Szczecin-Berlin. Chodzi o 13,5 kilometra torów między Dworcem Głównym a granicą. Na remont tego odcinka podróżni czekali od lat. Do końca września br. ma zostać wymienionych ponad 7 km szyn. Na stacji Szczecin Gumieńce zostaną też przebudowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Dodatkowo na trzech przejazdach niestrzeżonych pojawi się automatyczna sygnalizacja. Pozwoli to na zlikwidowanie ograniczeń w szybkości pociągów, które dotąd w tych miejscach obowiązywały. Prace pochłoną ok. 17,5 mln zł. Dzięki modernizacji pociągi będą mogły rozwijać prędkość nawet do 120 km na godzinę. Skróci to czas przejazdu o ok. 10 minut.

Zdaniem Romany Nakonecznej, nie jest również zagrożona modernizacja odcinka Poznań-Szczecin-Świnoujście. Cała linia nie będzie jednak gotowa na Euro 2012. Prace rozpoczną się wprawdzie w 2009 r., ale potrwają do 2015 r. Ich koszt to 1 miliard 250 milionów euro. Dużą część kosztów pokryje Unia.

- Dzięki modernizacji uzyskamy maksymalną prędkość 200 km na godzinę dla pociągów pasażerskich i 120 km na godzinę dla pociągów towarowych - informuje Romana Nakoneczna. - Obecnie trwa budowa komputerowego systemu sterowania ruchem na stacji Goleniów.

Prace mają się zakończyć jeszcze w tym roku. Czas przejazdu ze Szczecina do Świnoujścia ma skrócić się o kolejne 10 minut i wynieść 85 min.

Obecnie trwa wymiana szyn na linii Gdańsk-Stargard Szczeciński, na odcinku między Białogardem a Świdwinem. Koszt inwestycji to 12,5 mln złotych. Modernizacja ma zakończyć się do końca br. Dzięki niej pociągi będą mogły osiągać prędkość do 120 km na godzinę. Na liście projektów rezerwowych znalazł się natomiast remont linii do kolejnego miasta, w którym ma być rozgrywane EURO 2012 - Wrocławia. Na razie PLK planuje wymianę szyn i modernizację nawierzchni na moście w Podjuchach. Unowocześnione zostaną także urządzenia sterowania ruchem na stacji w Kostrzynie i Chojnie.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 612 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

715 431 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 936 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP